segrià
Un TAV passa de llarg de Lleida i obliga cent viatgers a tornar des de Tarragona
Un error en la direcció de comunicacions fa que se salti el ‘bypass' de la capital del Segrià
Els afectats van haver d'esperar un tren cap a Madrid
Error esperpèntic en el TAV que ahir a la tarda feia el recorregut entre Madrid i Barcelona, amb parada a Lleida. En lloc de parar a la capital del Segrià, com estava previst, va passar de llarg davant la incredulitat del centenar de passatgers que es disposaven a baixar a Lleida. De fet, molts ja s'havien començat a aixecar dels seus seients per agafar les seves coses, però en lloc d'aturar-se, el tren va continuar endavant.
El servei d'AVE entre Madrid i Barcelona té dos tipus de viatge. El que es para a Lleida i el que va directe a Barcelona. Segons van explicar ahir a la nit fonts d'Adif, a l'entrada de la capital del Segrià hi ha una bifurcació que dirigeix el tren cap a l'estació o bé per l'exterior de la ciutat si no s'atura. Un error en la direcció de comunicacions va fer que en lloc d'obrir-se la via cap a Lleida, s'obrís la que va cap a Tarragona, i per això el comboi no es va aturar. Així, va seguir fins a l'estació del Camp de Tarragona, on el centenar d'afectats van haver d'esperar un tren que fes la ruta a la inversa, amb parada a Lleida. En lloc d'arribar a quarts de sis de la tarda, ho van acabar fent una hora i mitja més tard. Adif va reconèixer la badada i va explicar que es va optar per no fer marxa enrere per no afectar la totalitat de passatgers. Les mateixes fonts van insistir que en cap moment hi va haver cap situació de perill i que als afectats se'ls retornarà l'import del bitllet.
Entre les persones que es van trobar en aquesta situació hi havia diversos diputats lleidatans de CiU que tornaven de la sessió del matí al Congrés dels Diputats, com ara Conxita Tarruella i Marc Solsona. També hi era Pere Macias, que al matí havia vist com al Congrés se li tombava una moció de CiU en què es reclamava que el corredor mediterrani sigui “la prioritat” en mercaderies del Ministeri de Foment i que, per tant, s'hi aboquessin més recursos.