empresa
La botiga d'esports Wala compleix cinc anys a Girona
Té 48 treballadors a l'establiment de la ciutat
Disposa d'equipament esportiu i moda ‘casual' de les marques més conegudes
No descarta obrir, a llarg termini, un altre punt a la demarcació
Wala, la botiga d'equipament esportiu, moda i calçat casual del grup Unipreus va celebrar dissabte el cinquè aniversari a Girona. I ho va fer amb diferents activitats per a totes les edats que es van fer davant la botiga i a l'interior del mateix establiment: un futbolí humà 3x3, un espectacle infantil, una trencada d'olla per als més petits, música en viu i degustació de cervesa.
Wala es va implantar a la ciutat de Girona, el novembre del 2011 i, segons assegura el coordinador de botigues Wala, Jordi Querol: “Estem molt contents de l'evolució que ha tingut la botiga perquè han estat cinc anys molt bons.” “Vam obrir en plena crisi i per tant en un moment en què el consum anava de baixa i va costar arrencar, però ara estem molt contents amb els resultats”, va assegurar.
El client de Wala és “un client entusiasta de l'esport i d'un poder adquisitiu mitjà”. És marquista i valora “el disseny del producte i la tecnicitat del producte” i a la vegada és “sensible al preu”.
La cadena disposa de productes per als esports majoritaris –futbol, running, ciclisme, bàsquet, neu o trail, entre d'altres– i de les marques més conegudes del mercat –Adidas, Nike, Desigual, Kelme, Joma, Puma, New Balance, Reebok, Munich, entre moltes d'altres–. Des de l'any 2013, l'empresa disposa també de marca pròpia, Batti, que “suposa entre un 10% i un 15% de la nostra gamma”.
A més de la venda al detall, la botiga de Girona disposa també d'un departament per a col·lectius: escoles i clubs. “Aquesta divisió ha tingut un creixement molt important.” Actualment, a la botiga de Girona hi treballen 48 persones –la xifra pot oscil·lar segons la temporada de l'any.
L'empresa també disposa d'una targeta de fidelització del client. És una targeta virtual, ja que funciona amb el número d'identitat o també amb el de telèfon. “El 70% de les nostres vendes les fem a clients que són del club Wala”, va comentar el representant de l'empresa. La targeta és gratuïta i instantània i “per cada 250 euros de compra el client disposa d'un xec regal de 10 euros”. La targeta també dóna opció a accedir a les promocions que l'empresa fa al llarg de l'any.
Veient l'evolució que ha tingut la botiga a Girona, l'empresa no descarta obrir a la llarga algun altre establiment a la demarcació –Figueres o Platja d'Aro–. “Però aquesta decisió no serà a curt termini”, va assegurar el coordinador de botigues Wala.