Bassas admet que el trasllat de Can Fàbregas de Mataró era «inevitable» per fer l'aparcament d'El Corte Inglés
El regidor d'Urbanisme insisteix a dir que l'operació «no costarà res a la ciutat»
«Si la fàbrica s'hagués quedat al seu lloc hauríem de fer igualment un aparcament subterrani i, per tant, s'hauria de traslladar i tornar-la a portar.» Aquest és l'argument que ahir va fer servir el regidor d'Urbanisme, Ramon Bassas, durant una visita d'obres a Can Fàbregas, per justificar els 1,4 milions d'euros que costen els treballs de desmuntatge, trasllat i emmagatzematge del conjunt industrial. A més, va insistir a dir que les despeses aniran a càrrec dels propietaris del sector de la ronda de Barceló, que, segons Bassas, «tindrà uns beneficis per les requalificacions» que els permetran construir més habitatges. Tot i la crisi del sector immobiliari i que a la ronda de Barceló no s'hi ha mogut ni una pedra des de fa molt de temps, el regidor és optimista i manté que «cobraran les derrames suficients per pagar aquestes primeres despeses», que, a banda del trasllat, inclouen també indemnitzacions. «De fet, ja estem negociant com ho han de fer», va afegir-hi.
El desmuntatge de Can Fàbregas, que ja ha permès traslladar els dos edicles de l'antiga fàbrica i un dels nivells de la nau i de la xemeneia, està previst que pugui acabar el mes de gener que ve. Tal com estava previst, l'emmagatzematge i la custòdia de les porcions que s'estan tallant de l'edifici s'estan portant a terme en un solar municipal del veïnat de Valldeix. L'arquitecte del projecte, Josep Maria Puig Boltà, explica que abans de començar a fragmentar l'edifici s'ha hagut de sanejar, reconstruir-hi parets i revestir-les amb estructures metàl·liques per facilitar la feina. «Quan ja s'ha tallat la peça, s'identifica, es mira quant pesa i determinem on quedarà guardada», hi afegeix.
El centre comercial
Tot i que la major part de les construccions existents al solar de Can Fàbregas ja s'han enderrocat, o estan en procés d'enderrocament, encara hi ha algunes construccions dempeus. De fet, el gerent de Pumsa, César Fernández, va admetre que hi ha un veí amb el qual es continua negociant perquè marxi i accepti la indemnització. Quan tot quedi buit, aleshores qui prendrà el protagonisme és l'operador comercial, que haurà de presentar la llicència d'obres i començar-les. Segons Ramon Bassas, actualment hi ha un grup, tant de tècnics municipals com d'El Corte Inglés, que treballa per ajustar tots els detalls del projecte perquè quan es presenti es pugui donar llum verd a l'actuació. Tot i que l'operació està pendent del que digui la justícia per diverses denúncies, Bassas continua defensant que tot s'ha fet seguint la llei.