Ha nascut una estrella
Concebut per ser el que realment és, un esportiu amb totes les de la llei, aquest exclusiu cupè és la interpretació actual del llegendari 300 SL dels anys cinquanta, anomenat també «ales de gavina»
A qui el fascinin els cotxes de somni i la tecnologia al més alt nivell no quedarà indiferent davant aquest exclusiu esportiu que Mercedes-Benz començarà a comercialitzar la pròxima primavera. Un cupè que esdevé la interpretació per als temps actuals del llegendari 300 SL, també conegut per Gullwing (‘ales de gavina'), per l'obertura vertical de les seves portes. El mimetisme estètic entre aquell i el cupè que Mercedes ha desenvolupat conjuntament amb AMG és evident. Només cal fixar-se, per exemple, en l'enorme obertura frontal, el llarguíssim capó davanter, les reixetes laterals o, evidentment, el sistema d'obertura de les portes.
Però no tot queda en l'aspecte, que, en paraules de Dieter Zetsche, director de Mercedes-Benz, ha de fer de l'SLS AMG «un dels cotxes esportius més desitjats del nostre temps». I és que la seva concepció respon a la d'un autèntic esportiu. D'aquí el repartiment de pesos del 47 i 53% entre els eixos davanter i posterior, respectivament; la tan baixa posició del motor –gràcies a la lubricació per càrter sec– o els eixos transversals multibraç de suspensió.
Tecnologia avançada
El motor d'aquest cotxe és una versió perfeccionada del V8-6.2 de l'SL 63 AMG, amb més d'un centenar de nous components –admissió, vàlvules i arbres de lleves, col·lector, pistons, etcètera– i potència incrementada en 46 CV, és a dir, quasi un 9%. I, per arrodonir-ho, també és més lleuger (205 quilos en sec) i, tal com exigeixen els temps actuals, més sobri en consum de gasolina. El propulsor V8-AMG envia la seva força a l'eix posterior mitjançant un arbre de transmissió de fibra de carboni, similar als que Mercedes utilitza en els seus Classe C de competició en el DTM.
L'SLS AMG compleix perfectament l'objectiu de Mercedes-Benz de crear un esportiu confortable per als que es puguin permetre el luxe de gaudir-ne en carretera i, alhora, d'alt rendiment per a qui gosi intentar treure'n el suc en un circuit. Un cupè amb el qual no serà possible passar desapercebut, com fa mig segle ja succeïa amb el 300 SL.
Xassís i carrosseria d'alumini
Per primera vegada en la seva història, Mercedes ha construït un cotxe amb xassís i carrosseria d'alumini. Gràcies a això, el pes de l'SLS AMG és uns 200 quilos inferior al del cupè SLR que la marca alemanya va realitzar en col·laboració amb McLaren, la millor referència quan es tracta d'establir comparacions. El sofisticat bastidor d'alumini Spaceframe presenta uns perfils subjacents de gran secció que asseguren la transmissió directa de les forces de tracció, frenada i tren de rodatge. Aquest tipus d'estructura, que disminueix determinades elasticitats desfavorables en benefici d'una rigidesa superior i influeix positivament en les reaccions dinàmiques del vehicle, consta d'un 96% d'alumini (45% en perfils, 31% en xapa i el 20% buidat) i la resta, un mínim 4%, correspon a l'acer. L'acer de molt alta resistència també és present en els muntants davanters de la carrosseria, en aquest cas per reforçar la seguretat dels ocupants. El pes de l'estructura és de només 241 quilos, una nova referència en el segment dels cotxes esportius.
Canvi rapidíssim
Un doble embragatge fa que els canvis de marxa es puguin realitzar en només 100 mil·lisegons. El canvi de set velocitats AMG Speedshift DCT permet triar entre quatre programes de conducció, des de l'eficient fins a l'esportiva més radical. L'eix que uneix el motor i la caixa de canvis és de fibra de carboni.
Fidel a l'original
El peculiar sistema d'obertura de les portes és el punt que més fàcilment permet associar aquest SLS AMG amb el llegendari Mercedes 300 SL. Per facilitar l'accés o la sortida, l'angle d'obertura és de 70 graus. I per fer més còmodes l'obertura i el tancament, les portes tenen amortidors de pressió de gas.