Una nova dimensió
Can-Am va irrompre en el mercat amb un tricicle d'estètica transgressora i conducció senzilla. Amb el temps, aquell Spyder ha evolucionat i ara es diversifica en una interessant gamma
Oferir la mateixa sensació de llibertat, el contacte directe amb la natura i l'agilitat de moviments de les motos va ser l'origen de certs vehicles, dels quals els quads serien un exemple ben representatiu. Precisament, l'experiència adquirida per BRP en la creació de quads va incitar els responsables de la marca quebequesa a anar un xic més enllà i reinventar un tipus de vehicle per circular sobre asfalt, amb unes prestacions d'allò més exuberants i dirigit a un ampli ventall de públic. Així va néixer el Can-Am Spyder, un tricicle emocionant en conducció i amb un peculiar disseny que el diferencia de qualsevol altre.
Però, sabent que les bones idees sempre evolucionen, és lògic que amb el temps s'anés molt més enllà i que la firma Can-Am –propietat de BRP– hagi presentat el primer roadster de tres rodes del món dissenyat per viatjar: pensat, creat i caracteritzat per oferir prou confort i comoditat en desplaçaments llargs, sentint alhora una llibertat autèntica i la sensació de no passar mai desapercebut gràcies a l'espectacularitat i exclusivitat del seu disseny impetuós i transgressor.
Diferenciador i a bastament tecnològic
El Can-Am Spyder no és una moto ni tampoc un quad, sinó un tricicle equidistant entre ells. I és que la posició de conducció és molt similar a la de les motos, mentre que en estabilitat té certs punts en comú amb els quads. Però, feta aquesta apreciació orientativa, cal deixar ben clar que tot en ell és diferent i innovador. I és que la seva estructura en forma d'Y incorpora el sistema d'estabilitat VSS, desenvolupat conjuntament amb Bosch, que redueix el risc de perdre el control en moments crítics. Un sistema al qual s'afegeixen les funcions de control d'estabilitat, antiblocatge de frens i control de tracció.
Sota la magnífica carcassa de protuberants formes, el Can-Am Roadster Spyder RT disposa d'un motor Rotax 991 V-Twin amb control d'accelerador electrònic específicament calibrat per a rutes de llarg recorregut, per reduir el consum de gasolina i proporcionar una resposta precisa i fiable del puny del gas. Amb tot, l'arquitectura d'aquest propulsor ha estat específicament escollida perquè es tracta de la millor opció per oferir potència en qualsevol règim de revolucions tenint present que el pes del vehicle (més de 400 quilos) no s'assembla gens al d'una moto.
A aquest motor s'hi han associat dos tipus de canvi de marxes, manual o semiautomàtic, en qualsevol cas de cinc velocitats i amb marxa enrere mecànica. En la caixa semiautomàtica, els dits polze i índex són els encarregats d'apujar i abaixar marxes.
La gamma del nou Can-Am Roadster Spyder RT està formada per la versió bàsica (de color platejat), les dues Techno (es pot escollir entre el gris i un blau metal·litzat espectacular) i l'RTS, la més exuberant i cara (28.269 euros) i que es distingeix fàcilment pel seu aristocràtic color negre.
Més capacitat
Per poder viatjar més còmodament, Can-Am proposa un remolc d'allò més personal i pràctic, que combina amb els colors de la nova gamma dels Spyder RT. Amb aquest remolc, el volum disponible per a la càrrega arriba a 777 litres.
Antirobatori
El nivell de seguretat d'aquest vehicle contra robatoris o usos no autoritzats és excel·lent. I és que disposa d'un sistema digital (DESS) que utilitza una clau electrònica codificada exclusivament per a aquesta finalitat.
Duresa òptima
Un petit processador ajusta la duresa de la direcció del Can-Am Spyder en funció de paràmetres com ara l'acceleració, la velocitat i l'angle de gir. Aquest sistema optimitza el confort al manillar, tant a baixa com a alta velocitat.