La viatgera del futur
D'una perfecta combinació entre la mística i el futurisme Honda n'ha creat la VFR 1200 F. L'espectacularitat de les formes i les altes prestacions són alguns dels seus nombrosos reclams
Les sigles VFR evoquen una de les motos que ha marcat una època gloriosa en la història de Honda. I és que des del seu naixement, l'any 1982, es va manifestar com una innovadora viatgera de gran format i amb un extra afegit: el motor amb arquitectura V4 que permetia disposar d'una gran potència amb una dosificació excepcional. L'espectacular evolució en format motriu ha seguit impertèrrita en el temps en aquesta moto del segment sports tourer. I tot i el pas endavant en el disseny de motors i nous elements, la fórmula es manté ben dignificada en aquesta nova VFR 1200 F del 2010.
En contemplar-la, el primer que salta a la vista és l'excel·lent feina realitzada pels dissenyadors, que n'han magnificat la imatge sense interferir amb els requisits exigits per a la part cicle: estabilitat, seguretat i altíssima ergonomia. El resultat és una rutilant moto esportiva per viatjar, de formes sinuoses i exuberants –ben segur que per a molts esdevindrà un somni– i amb l'afegit de disposar d'una extraordinària aerodinàmica i una centralització de les masses que voreja l'excel·lent.
La millor VFR de la història
El més destacat d'aquesta rutilant Honda és, justament, el que amaga el seu preciós carenat: el motor d'arquitectura diferenciadora al qual s'han afegit valors de les CRF del segment off road i unes culates increïblement estretes a fi que la zona central de la moto sigui com més estreta i baixa millor. Ara bé, el millor que presenta aquest propulsor no es limita a aquesta sensació d'esveltesa central: amb les novetats que se li han aportat ofereix el 90% del seu parell a només 4.000 rpm.
Un règim que proporciona un control màxim en la conducció i, d'altra banda, possibilita una capacitat d'acceleració exuberant sense incórrer en brusquedats innecessàries. A més, aquest motor de 4 cilindres en forma de V oberta a 76 graus emet un so d'allò més estimulant i acredita una polivalència absoluta gràcies al sistema d'acceleració electrònica. Amb ell, tant es pot realitzar una conducció resguardada i còmoda com una de més passional i dinàmica. Tot plegat, girant només una mica el puny del gas.
A aquest ampli ventall de virtuts del motor s'hi ha d'afegir que, aprofitant les seves formes, els dissenyadors han pogut definir un dipòsit d'allò més ergonòmic que contribueix a fer que el conductor quedi perfectament situat sobre la moto i que el carenat protegeixi totes les parts del seu cos contra l'aire i l'aigua, i també contra els possibles impactes d'elements com ara sorra o pedretes.
De la part cicle, el més destacable és el xassís de doble biga d'alumini en forma de diamant i, per tant, de rigidesa garantida. I també unes suspensions que ofereixen un gran tacte i suavitat de funcionament, un basculant extremadament llarg per augmentar l'estabilitat del conjunt i que incrementa la distància entre eixos fins a 1.545 mm, i un sistema de frenada firmat per Nissin d'allò més competitiu i fiable.
Ràpida i còmoda
Segons els seus creadors, una de les grans virtuts d'aquesta VFR és la dualitat d'ús i la polivalència que demostra en tot tipus de situacions. És una moto ràpida, precisa i de grans sensacions, però alhora també possibilita viatjar de la forma més còmoda possible.
Última generació
La transmissió de la potència a la roda s'ha confiat a un sistema d'última generació per Cardan, que absorbeix i minimitza les estrebades. Ofereix una alta efectivitat, una durabilitat excepcional i una netedat absoluta de tots els components perifèrics.
Flux d'aire
La nova tecnologia emprada en el carenat gestiona els fluxos d'aire i calor. El carenat disposa de dues capes que canalitzen l'aire per reforçar les qualitats dinàmiques i mecàniques de la moto i augmentar-ne l'estabilitat a alta velocitat, com si disposés d'un difusor o un aleró.