La ballarina Elisenda Nadal dirigirà el seu primer espectacle a Nova York
La producció «Don't look at them» s'estrenarà els dies 10 i 11 d'abril en una sala de Manhattan
L'espectacle Don't look at them (‘No els miris') «té l'escorxador com a metàfora de la lluita, l'agonia, la vida, i es converteix al llarg de l'obra en un punt de trobada entre tots dos éssers dins d'un mateix espai», explica Elisenda Nadal a l'hora de fer comentaris del primer muntatge de dansa que dirigeix. Don't look at them és un espectacle de dansa i teatre basat en un documental, The agronomist, sobre l'activista Jean Dominique, que va morir defensant els drets dels haitians.
L'artista es declara «molt il·lusionada» amb aquesta producció i en dóna mostres evidents: «Primer perquè les coses estan anant molt bé a tots els nivells, d'energia, d'idees..., i tant l'altre intèrpret, Donis Taveras, com jo estem molt contents i amb moltes ganes que vingui molta gent a l'estrena per donar a conèixer la nostra proposta.» L'optimisme d'Elisenda també té una altra raó de pes: el consolat espanyol a Nova York ha acceptat patrocinar l'espectacle. «És una acció que s'agraeix i et dóna una certa tranquil·litat a l'hora de fer la producció», reconeix la ballarina, que continua col·laborant amb la companyia Danscores by Ofelia Loret de Mola, amb la qual va trobar la primera oportunitat fa tres anys. «Ara hi prenc part més esporàdicament, perquè tinc moltes ganes de presentar els meus propis projectes, i de fet això és el que estic fent des de fa dos mesos», comenta l'artista, que es va iniciar en el món de la dansa quan tenia 5 anys, sense gaires bons pronòstics i amb poc «suport moral», com ella mateixa recorda, en una escola de Valls. Una etapa inicialment desfavorable la va obligar a fer un canvi de rumb en la seva trajectòria i d'aquesta manera va arribar a Barcelona, on es va formar amb la companyia de dansa Laura Mas i va trobar l'impuls decisiu per fer el salt. El 2005 va arribar a Nova York, primer per fer-hi una estada de tres mesos i després per quedar-s'hi, quan una amiga que deixava la companyia Danscores li va proposar de substituir-la.