Roben dos cops en quinze dies a la ferreteria de l'exalcalde de Roda de Berà

Hi sostreuen material per valor de 30.000 euros enmig d'una onada d'assalts i actes vandàlics

El primer robatori a la ferreteria Ieppa, regentada per Ciuró, es va produir ara fa quinze dies. «Pel mètode fet servir, va quedar clar que són un grup de professionals», va comentar el propietari i exalcalde. De fet, els assaltants van actuar de matinada i, abans d'entrar a l'establiment, van apagar l'enllumenat públic de la zona. Tot seguit, van trencar un vidre de l'aparador i van parar l'alarma, probablement fent servir un inhibidor. El mateix procediment es va tornar a repetir dilluns passat, tot i que en aquesta ocasió les alarmes sí que van sonar, fet que va alertar la família. «Va baixar el meu fill a la botiga, i li van intentar llançar una destral abans de fugir», detalla Ciuró. Entre tots dos assalts, els lladres es van endur diverses joies, màquines i electrodomèstics –un material que des de l'establiment valoren en 30.000 euros–.

Més casos al municipi

Un procediment similar es va fer servir ara fa dues setmanes en un supermercat del municipi, situat a tocar de l'N-340 i de l'arc de Berà. En aquest cas, els delinqüents van entrar foradant la paret i la nevera on s'exposen els productes vegetals. «Van dirigir-se a la caixa forta, la van arrencar i se la van endur amb una carretó», explicava ahir Jennifer del Valle, treballadora del local. En total, els van robar 12.000 euros, i els lladres també van aconseguir apagar les alarmes embolicant-les amb un paper especial per evitar que els detectessin.

Aquest mètode d'assalt ja el van experimentar en un altre punt del municipi, a la urbanització Costa Daurada, els amos del restaurant Mar Blau. «Des de Nadal, i en quinze dies, van entrar tres vegades per la finestra inhibint les alarmes. Els dos primers cops semblava que reconeixien el terreny, i al tercer es van endur gairebé 3.000 euros de la recaptació de les màquines escurabutxaques», relata Alfonso Prieto.

En les darreres setmanes, però, els robatoris han arribat fins i tot als habitatges, especialment a les segones residències. Uns vuit apartaments de l'edifici Neptú, també a la urbanització Costa Daurada, van ser assaltats ara fa una setmana, i a la urbanització La Barquera, uns desconeguts s'han endut tots els porters automàtics d'una desena de cases de construcció recent. Molts dels afectats coincideixen a assenyalar la falta de presència policial al municipi, molt extens i amb un model urbanístic dispers. «Sols hi ha una patrulla a les nits, i no poden estar a tot arreu», assenyalava l'exalcalde Rafael Ciuró.

Rodes punxades al nucli antic

La sensació d'inseguretat no es limita als robatoris, sinó que molts veïns viuen aquests dies preocupats per uns desconeguts que, durant les darreres dues setmanes, han punxat fins a 80 rodes de vehicles, especialment al nucli antic. La policia local de Roda ja ha rebut una cinquantena de denúncies, i ha reforçat la vigilància, fins i tot amb policies de paisà. Els veïns, que assenyalen que les punxades es produeixen entre la una i les tres de la tarda i de matinada, han muntat també grups de vigilància.

Enmig de tants successos, el grup municipal de CiU, a l'oposició, ha presentat un escrit al consistori per reclamar la convocatòria d'una junta de seguretat i la compareixença del regidor de Serveis Interns i el cap de la policia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.