Menys és més
Tot i que en el món de la moto sempre es tendeix a incrementar la potència i les sensacions, Ducati fa el camí invers per fer de la contundent Hypermotard una moto més dòcil. I el resultat és magnífic
En determinats moments, el camí per seguir avançant no és el de fer coses més protuberants, més exuberants i amb més pretensions. I és que en alguns casos potser cal posar un xic de seny i racionalitzar –per no dir humanitzar– un producte radical per acostar-lo a tot tipus de públic. Aquesta va ser la idea dels responsables de Ducati quan es van plantejar una moto de tall ben radical però fàcil de portar; potent i brutal però alhora dòcil i sensible. En definitiva, una moto menys agressiva que la seva germana gran però tan sensacional com ella quant a concepte i conducció.
Sota aquestes premisses ha nascut la nova Ducati Hypermotard 796, una moto conceptualment esportiva de gran cilindrada, però amb conducció típicament supermotard. I, detall important, a un preu força més reduït que la versió de 1.100 cc. És a dir, una moto situada un esglaó per sota d'aquella però de la qual s'obté més facilitat de conducció, més sensació de seguretat i beneficis claríssims en desplaçaments urbans.
Diríem que aquesta nova Hypermotard 796 és una versió molt més equilibrada i pràctica per al dia a dia. El motor és poderós però entrega la potència de manera lineal. El pes resulta força contingut per a una moto d'aquest calibre i l'altura del seient és força continguda i permet una posició de conducció sòbria, empinada i amb gran control sobre la roda davantera; un factor fonamental quan es tracta d'exercir el domini d'una moto d'aquesta mena.
Més racional però igual d'esportiva
Amb una imatge totalment trencadora i d'avantguarda, que manté perfectament el llegat de la seva antecessora i alhora germana gran, a la Hypermotard 796 li batega un cor bicilíndric ben típic de Ducati. La seva procedència es troba en la Monster 696 i presenta certs retocs, amb els dos cilindres en forma de V –Desmodue– i refrigerat de forma mixta, gràcies a l'aire i l'oli. Rendeix 81 CV a 8.000 rpm i el seu parell, de 75,5 Nm és d'allò més aconseguit per fer que l'empenta del motor en qüestió no comprometi gens el control de la moto i arribi de forma progressiva i suau, ben al contrari de la imatge que emana de la Hypermotard.
Com a detall innovador, aquest propulsor incorpora de sèrie l'embragatge amb oli APTC, que trenca una mica la tradició de Ducati en embragatges multidisc en sec. Inclou funció antirebots per evitar que la roda posterior es bloquegi en reduccions agressives, a més de proporcionar un benefici extra en suavitat de funcionament, ideal sobretot en llargues estones de conducció en carretera i en circulació dins la ciutat.
Evidentment, totes aquestes bondats motrius no serien igual de productives sense la complicitat d'una part cicle molt ben estudiada, amb un xassís multitubular marca de la casa –amb tiges modificades i retocs en les geometries–, una forquilla davantera amb segell típicament Marzocchi, monoamortidor posterior Sachs i uns frens d'allò més potents signats per Brembo. Però el millor de la Ducati Hypermotard 796 ho hem deixat per al final. I és que les seves dimensions són contingudes, començant per l'altura del seient (20 mm menys que la seva germana de 1.100 cc), un pes de només 167 quilos i una rigidesa excepcional, que permet una conducció tan ràpida com efectiva i de gran precisió.
Al gust personal
La nova Hypermotard 796 se'ns presenta amb el tradicional color vermell de Ducati, amb xassís vermell i llandes negres. Però també és pot triar un sobri color negre o un espectacular blanc contrastat per les tonalitats en negre del xassís i les llandes.
Disseny rutilant
Igual com ja succeeix en la seva germana gran, de la qual manté perfectament l'aspecte radical i minimalista, aquesta Ducati Hypermotard 796 és tot un exemple per certificar que el disseny italià segueix sent un dels millors del món. En veure-la, sobren les paraules.
Optimitzat
Tot i que el motor de la Hypermotard 796 prové de la Monster 696, Ducati ha treballat a fons en molts aspectes. Se li ha afegit algun centímetre cúbic i se li ha retocat la injecció electrònica per aconseguir més potència però alhora una superior dosificació de la mateixa.