Qualitat garantida
El Yeti és un magnífic exponent de l'avenç qualitatiu que ha emprès Skoda. Ben fet, bons acabats, còmode i un alt sentit pràctic són alguns dels atributs d'aquest SUV de la marca txeca
El Yeti, model que representa Skoda en el segment dels SUV compactes, no és, malgrat el que es pugui pensar, una extrapolació del monovolum Roomster ni tampoc del més popular Fabia. Ara bé, sí que participa de dues grans virtuts d'aquests dos models: té l'amplitud, sentit pràctic i lluminositat propis del primer d'ells i, malgrat les evidents diferències, es condueix amb la mateixa senzillesa que si fos un turisme. Tot plegat a partir de la plataforma de l'Octavia 4x4 –amb l'eix posterior modificat i 3 cm més ample– i per què no dir-ho?, havent agafat el Volkswagen Tiguan com a referència en qui emmirallar-se.
Amb aquesta última observació n'hi ha prou per entendre el nivell de qualitat que, tant si ens referim a l'aspecte –bons materials i un acurat nivell d'acabats– com si es tracta de descriure les sensacions de conducció i confort, manifesta el Yeti. L'habitacle és espaiós i la distància entre el còmode seient i els pedals, afegida a la regulació del volant en altura i profunditat, fa que els conductors més alts no s'hagin de preocupar. I la banqueta posterior –lleugerament sobreelevada– és tot un exemple de versatilitat; els seus seients són fins i tot extraïbles de forma individual i un cop tret el del mig els dos altres es poden desplaçar lateralment. Els més ordenats agrairan la profusió d'espais on desar objectes –sota el seient davanter de la dreta hi ha un compartiment– i pel que fa al maleter, té unes formes molt regulars que permeten aprofitar al màxim els 416 litres de volum útil en configuració normal.
Una conducció que fa sentir a gust
El motor 2.0 TDI de 140 CV se situa en l'esglaó intermedi pel que fa als propulsors turbodièsel de l'Skoda Yeti. Amb ell, es mou amb solvència, mínim soroll i gastant poc gasoil, tant en carretera com fora d'ella. De fet, no sembla un SUV, perquè la sensació que es té al seu volant és la mateixa que en conduir un turisme. Sempre dóna confiança i en els revolts se'l nota precís, amb poc balanceig de la carrosseria, sense inèrcies i ben collat sobre l'asfalt.
En pistes forestals, els 18 cm d'altura lliure respecte del sòl són suficients per no haver de patir sobre terrenys trencats. I en aquesta situació, les suspensions que sobre l'asfalt mostren una encertada rigidesa esdevenen un bon aliat per al confort, ja que filtren molt correctament les irregularitats. Amb la seva condició de SUV, el Yeti 4x4 no disposa de marxes reductores. Però sí que en situacions complicades es pot recórrer a l'assistent electrònic off-road, que reajusta el diferencial i entre altres coses permet mantenir automàticament una baixa velocitat en baixades fortes.
Per a la tracció a les quatre rodes Skoda empra l'embragatge Haldex de quarta generació que, si cal, pot arribar a transferir el 85% del parell sobre una sola roda o el 90% a l'eix posterior. En condicions normals en dirigeix el 96% a l'eix davanter.
Dues definicions d'equipament
El Yeti 2.0 TDI de 140 CV és disponible en dues definicions d'equipament. El de sèrie de l'Ambition (28.650 euros) inclou airbags frontals, laterals, de cortina i de genoll (per al conductor), control d'estabilitat, llums de boira, llandes de 17 polzades, climatitzador i uns quants recursos pràctics. Per 1.420 euros més, l'Experience hi afegeix climatitzador dual, sostre panoràmic elèctric, volant multifunció, sistema d'ajuda en pujades i ajustament lumbar per als seients davanters.
En total, cinc motors per triar
La gamma de l'Skoda Yeti comprèn els motors TSI de gasolina 1.2 i 1.8, de 105 i 160 CV, respectivament. El primer, amb tracció davantera i canvi manual de 6 marxes o l'automàtic DSG de 7 relacions. I el més potent, amb tracció total i canvi manual de 6 velocitats. En turbodièsel hi ha tres possibilitats d'elecció, sempre amb motor de 2 litres i potències de 110, 140 i 170 CV. El primer, amb canvi de cinc marxes, és l'únic que es pot triar amb tracció simple o total. Els preus comencen en els 18.790 euros de l'1.2 Active.