En progressió constant
El substitut del Tucson té un bon atractiu visual, està fet per complaure els gustos europeus i en tot el seu conjunt certifica el pas endavant que Hyundai efectua en cadascun dels seus nous models
Des que Hyundai va començar a identificar els seus models amb la lletra i seguida de números (l'any 2007, amb l'i30), cadascun dels seus nous productes ha representat un pas endavant en qualitat. I l'ix35, que arriba com a substitut del Tucson, no és cap excepció a la norma. És més, fa tot l'efecte que en disseny, qualitat dels materials i comportament en carretera estableix noves referències dins la gamma de la marca coreana. De fet, l'ix35 se situa a l'altura de models que actualment tenen molt d'èxit entre els SUV i vehicles tot camí del segment C, que segons previsions serà el que creixerà més a Europa els pròxims anys.
Amb l'ix35 –desenvolupat a Rüsselsheim (Alemanya)–, Hyundai fa una aposta decidida per guanyar notorietat, imatge i presència en els mercats europeus. Si ens referim a l'estatal, l'objectiu és vendre'n aquest mateix any 3.600 unitats, xifra que contribuiria als plans de Hyundai d'acaparar un 3% de la quota total. Respecte del Tucson, l'ix35 és 8,5 centímetres més llarg i també ha incrementat 2 cm l'amplada i l'altura.
La genètica marca el seu caràcter
El Hyundai ix35 no té res a envejar als SUV i vehicles tot camí d'altres marques generalistes. No pretén ser un tot terreny –no té reductores i els 17 cm d'altura lliure podrien ser justets en segons quines situacions–, però sí que es mou amb molt bona soltesa en camins fora de l'asfalt. I en carretera expressa sense ambigüitats la seva genètica europea mitjançant una direcció precisa i que gira en menys de tres voltes del volant, i unes suspensions fermes que permeten un bon pas per revolt, amb les inèrcies justes.
El referent de la gamma és el motor turbodièsel 2.0 amb turbo de geometria variable i 136 CV. Un propulsor amb bons baixos –entrega 320 Nm a partir de 1.800 rpm–, progressiu i de funcionament suau, que segons previsions serà el que triaran entre un 80 i un 90% dels clients d'aquest cotxe. Amb canvi manual de sis marxes, en aquesta motorització es pot escollir entre tracció davantera o total, amb gestió electrònica del repartiment de força.
Per als que vulguin prestacions superiors, Hyundai amplia la gamma de l'ix35 amb les versions 2.0 CRDi de 184 CV –amb tracció total i canvi manual o automàtic de sis marxes– i 2.0 de gasolina de 163 CV, de tracció davantera i disponible amb canvi manual de cinc marxes o automàtic de sis.
Panoràmic
Tres són els nivells d'equipament de l'ix35, Classic, Comfort i Style. Els dos primers tenen el derivat Sky, amb sostre panoràmic, de sèrie en l'Style. Entre els elements comuns hi ha sis airbags, controls d'estabilitat i tracció i comandaments de la ràdio al volant.
Gran capacitat
Els recursos pràctics han anat augmentant, en comparació amb el Tucson. I l'increment de mides i la suspensió posterior multibraç repercuteixen directament en la superior capacitat del maleter, 591 litres en configuració normal i 1.436 amb la banqueta posterior plegada.
Triple cinc
El Hyundai ix35 arriba al mercat amb una promoció de 1.000 euros de descompte i els beneficis de la campanya Triple 5: cinc anys de garantia sense límit de quilometratge, cinc anys d'assistència en carretera i revisions gratuïtes durant el mateix període de temps.