Pòquer d'elegància
Quatre opcions per triar. Quatre escúters versàtils i destinats a la ciutat i fora d'ella. Quatre és el nombre màgic amb què Peugeot aposta per un tipus de transport eficaç i amb molta tradició
Peugeot manté una aposta decidida per la denominació Satelis, amb la qual reforça una gamma d'escúters molt pràctics en tot tipus de situacions. Ja se sap que les motos urbanes són una bona solució per descongestionar el trànsit dins la ciutat, i que maxiescúters com ara el Satelis són una de les millors opcions per moure's tant per nuclis urbans com per la seva rodalia. Però sempre hi ha qui vol més, qui no es conforma amb els límits d'una moto de 125 cc. I és aquí on Peugeot ha vist la llum i es distingeix amb una gamma tan variada d'aquest elegant escúter, amb versions de 125, 250, 400 i 500 cc, a les quals s'afegeixen variants com ara la de 125 cc amb compressor –única al mercat– per augmentar les prestacions de forma contundent, i les RS, que fan les delícies d'aquells a qui els agrada conduir un escúter amb caràcter esportiu.
En general, qualsevol versió del Satelis es distingeix un xic dels seus competidors gràcies al maleter posterior de gran capacitat i, opcionalment, amb obertura amb comandament a distància. I també per una carrosseria que conjunta dinamisme, elegància i aerodinàmica molt perfeccionada. I si ens referim a l'ergonomia, s'ha estudiat amb cura pensant en la comoditat de conducció; fins i tot per circular a bona velocitat en vies interurbanes.
Amb compressor o sense
El Satelis més menut de la gamma es presenta amb dos motors diferents, de 125 cc. Un és el 4V, de 15 CV. I l'altre, una variant sobrealimentada per compressor, que ofereix un rendiment pròxim al de qualsevol propulsor de 250 cc però amb el consum d'un de 125 cc i, a més, la possibilitat de ser conduït amb el permís B de cotxe. Les seves virtuts més destacables són la maniobrabilitat i la comoditat, conseqüència del baix pes, la gran protecció aerodinàmica i la bona ergonomia. Fàcil de conduir i segur –igual que la resta de la gamma, pot disposar d'ABS–, aquest Satelis està disponible en versions Premium i Urban, i en les sèries especials RS, White Sat i Black Sat.
La versió més equilibrada
El Peugeot Satelis 250 és la versió més equilibrada de tota la gamma, amb permís, és clar, del de 400 cc. La potència màxima de 22 CV dóna un grandíssim rendiment, sobretot pel parell que ofereix, un 60 per cent més que el propulsor de 125 cc. La forta personalitat de les formes del frontal –inspirat en el dels cotxes fabricats per la marca francesa– el fa especial en qualsevol de les dues versions Premium i Urban. Cal destacar, però, tant el funcionament com la filosofia que Peugeot ha aconseguit impregnar a la versió RS, un escúter de caràcter molt i molt divertit, amb una entrega de potència excepcional i una conducció d'allò més explosiva.
La combinació ideal
Distingit, amb un toc molt personal i grans recursos per a la circulació diària, el Satelis 400 mostra a la perfecció el que Peugeot vol d'un escúter. És ideal per a qui busca una maniobrabilitat correcta dins la ciutat però també necessita potència notable per afrontar llargs recorreguts. Disponible en versions Premium, Urban i especial RS, destaca per damunt de tot per la motorització firmada per Piaggio i adaptada a les conveniències de la marca francesa a través del DSL (Dual Swinging Linkage); es tracta d'un sistema d'unió del motor amb el xassís a través de bieletes i tacs silenciadors, que augmenta significativament la rigidesa del conjunt alhora que minimitza les vibracions d'un propulsor de gran potència.
El plaer de conduir
El Satelis 500 és el més representatiu, potent i el que més emfasitza el plaer de conduir aquests escúters de Peugeot. Conjunta qualitat, maniobrabilitat, aerodinàmica, capacitat de càrrega i gran potència amb un aspecte elegant però d'allò més esportiu en totes les versions en què es diversifica: Premium, Urban i RS. Al seu manillar es percep seguretat i emana sensació de poder. I igual que la versió de 400 cc, el Satelis 500 disposa del sistema DSL d'ancoratge del motor amb el xassís. Per la rigidesa que ofereix se'l pot conduir d'una manera força esportiva. A més, resulta extremament còmode per les baixes vibracions produïdes per un motor monocilíndric de grans prestacions.