La Plataforma en Defensa del Ferrocarril al Camp es mobilitzarà per exigir l'intercanviador de l'Arboç
La Plataforma en Defensa del Ferrocarril Públic i de Qualitat al Camp de Tarragona (pdf.camp) ha convocat el dissabte 10 d'abril un viatge reivindicatiu entre Reus i l'Arboç per exigir al Ministeri de Foment que instal·li un intercanviador d'eixos en aquesta estació del Baix Penedès entre la línia del TAV –d'ample europeu– i la convencional –d'ample ibèric–, en un punt on les dues vies ara discorren costat per costat. El Pacte Nacional per a les Infraestructures preveu que el projecte s'estudiï, però l'Estat encara no s'hi ha pronunciat. El portaveu, Carlos Montejano, ressalta que amb aquesta senzilla obra i l'anhelada recuperació de l'antiga línia Reus-Roda «es podria reduir un terç el temps de viatge en Alvia entre Barcelona i Tarragona i Reus, a més de recuperar i aproximar a l'usuari les connexions de llarga distància perdudes els últims anys». «No entrem a valorar si cal fer la connexió, però és clar que seria una obra faraònica i en la nostra proposta no hi ha cap obra, no trinxa el territori i a més beneficiaria molt les connexions entre el Baix Penedès i el centre del Camp, on ara cal fer canvis de tren i es perd molt de temps», raona Montejano, que recorda que així es descongestionaria la línia de la costa entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona. «És la millor solució perquè és la més barata, té un impacte menor i dóna un millor servei també al Vendrell, Torredembarra o Altafulla», remata Xavi Bermejo, de pdf.camp. L'un i l'altre fins i tot recordaven que a Roda de Berà temporalment ja van funcionar dos intercanviadors mentre el TAV no arribava a Barcelona, que potser es podrien reutilitzar ara. La plataforma, que està fent arribar les reivindicacions als ajuntaments, també lamenta que encara no s'hagin implantat els sis nous trens S-449 promesos el primer trimestre als regionals cap al sud.