Amalgama de bones idees
La segona generació de l'Opel Meriva no només atreu l'atenció per la modernitat de les seves formes, sinó, sobretot, per les nombroses solucions destinades a donar-li un gran sentit pràctic
Opel no s'ha estat de res en la creació d'aquesta nova generació del Meriva, que es començarà a vendre el mes que ve. El resultat és un monovolum amb més distància entre eixos i superior amplada de vies que el seu antecessor –la qual cosa millora el comportament dinàmic– i que esdevé una de les referències pel que fa al sentit pràctic, que és el que es busca en aquest tipus de vehicles. A banda del seu modern aspecte exterior, el principal distintiu del nou Meriva és el denominat sistema Flex Door d'obertura de portes. Una solució, primícia en un monovolum d'aquest segment, dirigida a millorar l'accés a les places posteriors.
Dins l'habitacle, la sensació d'espai ha guanyat molts punts amb el davantal en posició més baixa, la finesa dels muntants del parabrisa i les finestretes més grans. A més d'això, s'agraeixen la notable evolució en modernitat i les possibilitats de configuració que, sense haver-los de desmuntar, ofereixen els seients posteriors Flex Space. I una gran quantitat d'espais i raconets per desar petits objectes farà les delícies dels més obstinats amants de l'ordre.
Un sistema en què tot són avantatges
Pels enginyers d'Opel, un requisit fonamental del nou Meriva era l'òptima accessibilitat a l'interior a través de les portes laterals posteriors. Com que fer-les més grans del que és habitual exigia reduir l'amplada de les davanteres, i havent exclòs també la possibilitat de fer-les corredisses –per una qüestió de llargada total del cotxe i pes–, la solució va ser el denominat sistema Flex Door, d'obertura oposada entre unes i altres. I, dada important, amb un angle d'obertura de fins a 84 graus per a totes quatre.
D'aquesta manera, qui viatgi amb nens petits té un accés immillorable a les corresponents cadiretes. I per a la gent d'edat avançada o amb dificultats de mobilitat, l'espai lliure, sense la nosa que habitualment representa el pas de roda, també és ideal a l'hora d'entrar i sortir del cotxe amb moviments directes i naturals. A més, en el pilar central hi ha un agafador per fer-ho encara més fàcil.
Per garantir-ne la seguretat, els panys elèctrics tanquen automàticament les portes Flex Door a partir de 4 km/hora i queden desbloquejats en el moment en què el cotxe s'atura.
Gran modularitat
Els dos seients exteriors del darrere tenen un recorregut longitudinal de 19 cm i també es poden moure lateralment (5 cm). Això facilita configurar l'habitacle segons les necessitats. I, si cal, els tres seients posteriors es poden plegar completament.
Cinc motors
En la seva primera fase de comercialització, el nou Opel Meriva serà disponible amb els cinc motors que figuren en la fitxa tècnica. Passat l'estiu arribaran tres nous propulsors turbodièsel: l'1.3 CDTI amb 95 CV i dues noves versions del 1.7 CDTI, amb 110 i 130 CV.
Viatjar segurs
El fre de mà convencional és substituït pel polsador elèctric que hi ha sota la palanca del canvi, i es desactiva automàticament en accelerar. Els controls d'estabilitat i tracció són de sèrie en tota la gamma del Meriva, que també disposa d'estabilitzador lineal i antibolcada.