L'equilibri perfecte
Aquesta nova creació de Yamaha dins la seva especialíssima gamma «naked» se situa en el punt intermedi entre la menuda versió de 600 cc i la impetuosa i vibrant de 1.000 cc
La gamma naked, i més concretament els models de la nissaga FZ i Fazer, és de les que més èxits donen a Yamaha. No són les motos més ràpides ni les més efectives del segment, però, en canvi, es condueixen amb una facilitat inusitada. Les FZ6 i FZ1 són aptes per a tothom i més encara les versions Fazer, amb semicarenat per a una conducció més polivalent.
Aquesta primavera, la marca japonesa posa al mercat l'FZ8, el terme intermedi ideal entre la musculosa de 1.000 cc i la de 600 cc, que condiciona l'efectivitat a un alt règim de voltes del motor. L'FZ8 pren la base de cicle i motriu de la seva germana gran, però adopta el plantejament de la versió original de la petita. Una combinació que proporciona una imatge poderosa i musculada, poder motriu i gran parell en tot el règim de revolucions, i efectivitat màxima fruit d'un xassís preparat per a potències de ràtio superior. I, és clar, la conducció dinàmica i divertida queda garantida.
Complement ideal d'una nissaga d'èxit
Amb els antecedents esmentats, no és estrany que aquesta innovadora FZ8 sigui una de les motos en què Yamaha té dipositades grans esperances. I és que després de vendre més d'un quart de milió d'unitats de l'FZ6 (des del seu llançament, l'any 1998), queda clar que l'ZF8 hereta el bo i millor d'una nissaga d'èxit.
Aquesta Yamaha disposa dels mateixos elements motrius i de la part de cicle que la seva germana gran, l'FZ1. Això sí, bastant retocats perquè sigui més afable per conduir i més condescendent amb el pilot. El motor participa de la mateixa arquitectura de quatre cilindres en línia i s'ha treballat a fons en l'electrònica per aconseguir que l'entrega del parell sigui constant i l'acceleració ferma en qualsevol règim, amb especial atenció als baixos i mitjans.
És per això que el propulsor incorpora un subsistema electrònic amb doble control del gas mitjançant una vàlvula en forma de papallona convencional, que permet que la centraleta electrònica mesuri en temps real l'obertura de l'accelerador. Així s'optimitza la quantitat de combustible en qualsevol règim de gir. El motor també disposa de dues novetats importants, dirigides a millorar-ne el comportament. Ens referim als conductes d'admissió de longitud variada per a cada cilindre i la caixa d'aire d'alta capacitat –vuit litres– per optimitzar la mescla amb la gasolina i alhora disposar d'una pressió d'aire diferent en cada un dels conductes d'admissió, la qual cosa reverteix en una millora substancial del parell en tota la gamma de revolucions.
Com una joia
La part de cicle d'aquesta Yamaha disposa d'un xassís ben reconegut i que es pot qualificar d'autèntica joia. Es basa en els magnífics Deltabox amb motor suspès, l'estructura en forma de diamant que tan bons resultats dóna a la marca japonesa.
Menys aire
Els que vulguin gaudir d'una moto més protectora per als ocupants poden decidir-se per la versió semicarenada, denominada Fazer. La seva maniobrabilitat és excepcional i ofereix una superior efectivitat quan es tracta d'afrontar llargs recorreguts.
Àmplies opcions
Seguint la tendència dels últims temps, Yamaha ha volgut dotar l'FZ8 d'un ampli ventall d'opcions. Destaquen el sistema de frenada ABS, les pantalles frontals de diverses altures, els escalfadors de punys i diverses solucions per al transport d'objectes.