L'exalcalde Clos avisa que cal preveure els túnels de la Diagonal per fer-hi passar el metro
Defensa la idea de fer una consulta ciutadana per triar el projecte de reforma
Exposant la seva opinió respecte de la reforma de la Diagonal, Clos va assenyalar que veia bé la unió de les dues línies de tramvia a l'avinguda barcelonina, i va afegir-hi que no l'havia sorprès l'opció presa pel govern de Jordi Hereu, perquè en el seu mandat ja s'ho havien plantejat. «Em sembla bé, és un tema que sempre havia estat en les opcions de Barcelona», va sentenciar, i va afegir-hi: «El lligam entre els dos tramvies és excel·lent per a la gestió d'aquest mitjà de transport.» A banda d'indicar que l'ús del tramvia recupera un element propi de la ciutat i que les dues línies fins ara existents havien fet un bon servei, Clos va introduir matisos i advertències. El consell més destacat, que no s'oblidi el paper d'un mitjà de transport massiu com és el metro. «S'ha de preservar la capacitat de transport massiu que ofereix la Diagonal; és molt important que el tramvia s'integri en el conjunt del transport públic i col·lectiu massiu. En aquest sentit, va posar èmfasi en el fet de no perdre de vista la possibilitat de fer un túnel sota la Diagonal que doni cabuda al metro i permeti connectar-lo. De fet, el Ministeri de Foment ja ha començat els treballs previs per fer arribar fins a l'entrada de la Diagonal un túnel per a rodalies, i el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) ha reclamat que tots dos projectes, el del túnel de rodalies i el de la unió dels tramvies, es tractin com un de sol, cosa que el govern d'Hereu ha descartat.
A favor de la consulta
Tot i que va assegurar que no havia pogut veure els dos projectes que seran objecte de consulta, l'ambaixador espanyol a Turquia va considerar bona la idea d'una consulta popular perquè la gent triï quin projecte prefereix.
Spanair estrena connexió a Istanbul
El nombre de passatgers de Spanair que fan servir l'aeroport del Prat per a vols de connexió ha crescut ostensiblement aquest 2010. Si durant el primer quadrimestre del 2009 van ser 81.000 els passatgers de vols de Spanair que van fer alguna connexió al Prat, el primer quadrimestre del 2010 aquest nombre ha estat de 131.000 passatgers. Són unes dades que va donar a conèixer el president de la companyia aèria, Ferran Soriano, en la inauguració del vol diari entre Barcelona i Istanbul que ahir va estrenar la companyia catalana. En la roda de premsa davant dels mitjans turcs, Soriano va parlar de l'aposta de Spanair per fer de Barcelona un hub. En aquest sentit, dels 131.000 passatgers que van utilitzar les instal·lacions del Prat viatjant amb Spanair per fer-hi una connexió, un 49% la feien per arribar a algun altre país, i un 49%, per anar a alguna destinació de l'Estat. Així, el nombre de connexions internacionals s'ha incrementat un 15% respecte al 2009 en el mateix període. Soriano va assenyalar que el vol a Istanbul simbolitza aquesta segona etapa que obre ara Spanair, de créixer en nombre de rutes, i considera que a Istanbul hi ha «un mercat gran». Aquest vol introduït per Spanair aterra en el segon aeroport d'Istanbul –fet de fa poc–, situat a la part asiàtica de la ciutat, la més poblada. Soriano va donar una altra dada per a l'optimisme en el si de la companyia que presideix: va afirmar que l'aliança aèria de què forma part Spanair, Star Alliance, és l'única dels tres grans gegants que operen al Prat que ha crescut en nombre de passatgers, amb 268.000 més en el primer trimestre del 2010 respecte al 2009.