Per a una vida activa
L'Ibiza ST manté intacta l'essència del model original, respecte del qual guanya sentit pràctic. Per tot això, Seat el dirigeix a un tipus de públic més jove del que és habitual en els cotxes familiars
Seat ha aconseguit mantenir tota l'essència juvenil i dinàmica de l'Ibiza en la seva versió familiar, que es comença a vendre aquest mes. Un exercici que, a la vista d'alguns resultats, sovint no sembla fàcil i del qual la firma de Martorell n'ha sortit amb una nota molt alta. Per això, sabent que l'aspecte d'un cotxe és un factor important en la decisió de compra, l'Ibiza ST aspira de ple dret a agradar a un tipus de públic més jove del que habitualment opta per un cotxe d'aquest tipus, bé sigui per a la utilització familiar o també per a les activitats laborals o d'oci.
Divuit centímetres més de llargada que la versió de cinc portes –aplicats tots ells per incrementar el maleter i, molt subtilment, la llargada de les portes laterals posteriors– amplien el volum de càrrega a 430 litres en configuració normal o bé fins a 1.164 litres amb els seients del darrere plegats. I, per si amb això no n'hi ha prou, les dues barres del sostre, harmònicament integrades en el conjunt de la carrosseria, poden fer la resta.
L'Ibiza ST hereta dels seus germans de tres i cinc portes la màxima puntuació en les avaluacions de seguretat d'Euro Ncap; tota la gamma inclou, de sèrie, sis airbags, control d'estabilitat i dues fixacions Isofix.
Agilitat i dinamisme invariats
Seat no només ha sabut mantenir el dinamisme propi de l'Ibiza en l'aspecte visual de la versió ST, sinó que també hi ha transferit el mateix caràcter i tacte envers el conductor en el comportament en carretera. En la presentació internacional d'aquest model, a principis d'aquest mes, en vam tenir prou fent alguns quilòmetres en carreteres sinuoses –al volant de la versió 1.6 TDI 105 Sport– per avaluar-ho. I és que, a més del concepte de xassís àgil propi de Seat, en la construcció de l'Ibiza ST s'han prioritzat la rigidesa estructural, la lleugeresa (1.110 kg en la versió 1.2-12V) i l'efecte de les suspensions. La posterior és de braços oscil·lants i eix semirígid amb funció de barra estabilitzadora, una solució que estalvia pes i també permet abaixar el pla de càrrega del maleter.
Pel que fa als motors, Seat estructura la gamma de l'Ibiza ST en sis propulsors: tres de gasolina i tres turbodièsel. Si l'1.2-12V de tres cilindres de gasolina és del d'accés, l'1.2 TSI (4 cilindres, injecció directa i turbo amb intercooler) és l'estrella, perquè entrega 105 CV amb el consum més baix entre els de gasolina i també amb les menors emissions de CO2. I passat l'estiu estarà disponible amb canvi DSG de 7 marxes i, en una tercera variant, amb sistema Start/Stop, que disminueix el consum mitjà fins a 5,1 litres/100 km i les emissions de CO2 a 119 g/km. Pel que fa als propulsors de gasoil, crida l'atenció el baix consum i el rendiment de l'1.2 TDI de tres cilindres i amb 180 Nm de parell disponibles a partir de tan sols 1.500 rpm. Les versions de l'Ibiza ST amb motors 1.2 TSI i 1.6 TDI 105 incorporen de sèrie el diferencial electrònic XDS.
Tres nivells d'equipament
Tres són els nivells d'equipament de sèrie del Seat Ibiza ST: Reference, Style i Sport. Com a elements comuns tenen el control d'estabilitat amb assistència en arrencades en pujada, sis airbags, ajustament en altura i profunditat del volant (amb comandaments de la ràdio), control de pressió dels pneumàtics i aire condicionat (Reference) o climatitzador. La definició Style hi afegeix elements com ara llums de boira, llandes d'aliatge i alçavidres elèctrics a les quatre portes. La Sport respon a la seva denominació amb la suspensió més dura i seients davanters de tall esportiu.
Bona capacitat i d'accés còmode
Bon volum útil del maleter i una obertura de la porta corresponent en consonància amb el baix pla de càrrega. El Seat Ibiza ST no decebrà a l'hora d'avaluar la comoditat de càrrega i descàrrega. A partir de la definició Style, la banqueta posterior es divideix en dues parts asimètriques. Segons Seat, amb aquesta banqueta plegada es poden transportar dues bicicletes (amb la seva roda davantera desmuntada). Sota la plataforma del maleter hi ha un espai addicional amb la roda de recanvi, de dimensions normals.