Societat

Per triar, remenar... i comprar

A la botiga de la festa major es venen productes com ara samarretes i xocolatines

És indiscutible que la festa major de Sant Pere de Reus revoluciona tota la ciutat. Qui més qui menys ja ha fixat la mirada en els dies de festa imparable des d'algunes setmanes abans. Uns la viuen de dia, sobretot les famílies amb canalla i la gent més gran. El jovent, en canvi, aprofita que ja s'ha acabat el curs per sortir fins ben entrada la matinada. Segurament, però, els reusencs tenen apuntat a l'agenda que és indispensable visitar, per fer-hi una ullada, la botiga de la festa major, instal·lada al jardí de la Casa Rull. De fet, durant els dies previs es produeix un degoteig constant de gent que hi acaba traient el nas i en surt havent-se firat, encara que no vulgui. L'afluència de gent, però, augmenta durant els dies de la festa major, sobretot a les tardes. Els dies que hi ha actes als mateixos jardins de la Casa Rull, l'espai s'acaba omplint del tot. Pel fet d'aprofitar el viatge o simplement perquè es troben la botiga allà mateix, els reusencs acaben acostant-se a la carpa encara que sigui només per tafanejar i mirar què s'hi ven, quines novetats hi ha enguany, o si algun element en concret de la festa reusenca té la corresponent samarreta.

És realment temptador, sobretot per als més capritxosos, ja que la Casa Huguet ha elaborat unes piruletes de xocolata especials per a la festa, en les quals surten tots els elements del seguici popular, des de la mulassa al basilisc, el lleó, la víbria, etc. També hi ha més xapes i imants de nevera, creats per Marc Díez d'Estudi Ovni; un retallable dels vestits de la Vitxeta; el llibre Peti el Petard, i nous models de samarretes de la colla castellera dels Xiquets de Reus, que han dissenyat la de la festa major. També hi ha la que commemora la proclamació de Sant Pere com a festa patrimonial d'interès nacional, una del Xiquet i la Xiqueta i la samarreta de la Cabra de Reus. A més, els clients també poden adquirir la llauna de bou i arròs, per degustar aquest plat tradicional que el col·lectiu del Bou ha decidit recuperar en els últims anys en un acte que ja s'ha consolidat a la festa.

A banda d'aquests nous productes de marxandatge, però, es continuen venent els d'altres anys. Tant l'IMAC com els responsables de la botiga expliquen que no es pot posar l'etiqueta de més venut a cap dels productes. Les novetats sempre criden més l'atenció, com ara la samarreta que commemora la nova catalogació de festa patrimonial, i que es pot veure força pels carrers de Reus aquests dies. Les figures d'elements com ara els gegants i la mulassa també tenen molta sortida.

Els principals instigadors, però, són els petits de casa. Maite Esteban, una de les responsables de la botiga de la festa, diu que la roba infantil també es ven molt. Només de passejar una estona pels jardins de la Casa Rull es pot comprovar com la canalla demana alguna de les samarretes, les piruletes o les figures. Tot i que hi ha elements que sempre triomfen entre els petits, com ara els gegants indis i els nanos, també n'hi ha que tenen la seva preferència en membres del seguici, com ara els balls.

L'horari de la botiga de la festa major és de 10.30 a 13.30 h i de 17.00 a 20.00 h i estarà oberta fins demà passat, 30 de juny.

ELS PRODUCTES NOUS

Retallable dels vestits de la Vitxeta
3 euros
Xocolatines de la Casa Huguet
2 euros
Xapes
1 euros
Imants de nevera
1,50 euros
Samarreta de la festa patrimonial d'interès nacional
10 euros la d'infants i 12 la d'adults
Samarreta de festa major
10 euros
Samarreta del Xiquet i la Xiqueta
10 euros, només per a infants
Llibre «Peti el Petard»
6 euros
Bou i arròs
12 euros
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia