Un estudi de Tuenti revela que als joves els frena la por del fracàs i els recursos
El creador de la xarxa social veu en l'equip i la priorització les claus de l'èxit
Dentzel va explicar com l'estudi fet a 10.000 joves usuaris de Tuenti ha permès comprovar que el 95% manifesten la voluntat de crear empreses i tenir idees per tirar-les endavant. En aquesta línia, un 62% tenen interès per crear la seva pròpia empresa. Per Dentzel, l'informe revela que els temors dels joves de donar forma a les seves idees «és la por del fracàs i les dificultats per trobar recursos». El jove emprenedor assegura que el tranquil·litza comprovar que «el talent i la motivació hi són, entre els joves».
Una de les preguntes és quants pretenien ser funcionaris, una opció que escollien el 13% dels joves d'entre 14 i 27 anys que van respondre a l'enquesta.
«Fallem cada dia»
Dentzel té 27 anys, i ell i els seus socis van fundar l'empresa ara fa tres anys. Admet que el primer any no van guanyar ni un euro i que només tenien 20.000 usuaris. Ara en tenen vuit milions i són la pàgina amb més trànsit de tot l'Estat, i de les primeres d'arreu del món.
Assegura que l'èxit els ha arribat gràcies a una triple base que són l'equip, la priorització d'objectius i l'execució. No amaga que han comès molts errors i afirma: «Fallem cada dia», i veu aquests fracassos com necessaris per l'evolució. Es mostra convençut que «tothom pot ser emprenedor» i anima els joves a desenvolupar les empreses que ideen encara que fracassin. Ell mateix explica que abans de Tuenti havia creat tres firmes, en l'última de les quals va perdre mig milió de dòlars. Admet les dificultats per trobar suport econòmic a l'Estat, sobretot, si ho compara amb la seva Amèrica natal. Tot i això, fa un clam als emprenedors que «s'arrisquin cap al futur» i veu també aquest moment de crisi com una situació d'oportunitats. Va arribar a l'Estat espanyol amb 15 anys, en un poblet de Badajoz, per aprendre castellà, i després de formar-se va tornar per crear l'empresa a contracorrent del que li deien. Veu en l'equip el secret; per això diu: «Tots els 150 treballadors de Tuenti som emprenedors.»