Innovació constant
Aquesta ha estat sempre la línia de Peugeot, marca que celebra els seus 200 anys d'existència en l'activitat industrial. El primer automòbil va ser fabricat l'any 1891, cinc després de la primera moto
Imaginaven Jean-Pierre i Jean Frédéric Peugeot que la indústria que van crear ara fa 200 anys per fabricar estris com ara molinets de cafè, màquines de cosir o serres de cinta esdevindria un referent en el món de l'automoció? Una pregunta que, evidentment, no té resposta. Ara bé, veient com va anar la progressió de les seves activitats, no queda cap dubte que ni ells ni els que les van prosseguir tenien un caràcter conformista, sinó ben al contrari.
Va ser el 1891 quan Peugeot va crear el primer cotxe, cinc anys després que sorgissin les primeres bicicletes i motos de la marca francesa. Actualment, el total de cotxes d'aquesta firma supera els 55 milions d'unitats i una de les coses que més criden l'atenció és el sentit de la innovació que sovint ha acompanyat la posada en escena d'un model nou. Així, per exemple, el Peugeot 201 de l'any 1929 quedarà en la història com el primer cotxe amb les rodes davanteres independents. I el 401 dels anys trenta, com el primer cupè cabriolé, el pioner entre els actuals models amb sostre rígid plegable. De Peugeot també són la primera berlina de gran sèrie amb motor dièsel (el 403, del qual se'n van vendre més d'un milió d'unitats) o el primer filtre de partícules (FAP) a l'escapament (607, l'any 1999).
Una filosofia que prosseguirà en el futur més immediat amb models com ara el 3008 HYbrid 4 (arribarà l'any que ve i combinarà motors dièsel i elèctric) i HYbrid Plug (l'any 2012), aquest últim amb un consum de només 2 litres de gasoil cada 100 km i 50 g/km de CO2 emès.
Peugeot també ha destacat en competicions. Tres victòries a les 500 Milles d'Indianapolis i a les 24 Hores de Le Mans, cinc títols de marques al mundial de ral·lis i quatre triomfs al París-Dakar en són un bon exemple.