La telenovel·la de TV3 supera per segon mes consecutiu el milió de visionats als portals de la CCMA
‘La Riera', imparable a internet
El serial La Riera també és un fenomen a internet. La telenovel·la de sobretaula de TV3, que en cinc mesos ha obtingut un 19,6% de quota mitjana, ha aconseguit també fidelitzar els hàbits dels internautes. Així, els visionats de la sèrie ambientada al Maresme a www.tv3.cat/lariera han superat, amb dades del mes de juny, per segon mes consecutiu, el milió de visionats. El rànquing de programes més vistos continua amb els Telenotícies (www.3cat24cat) en primer lloc, que aconsegueixen 357.000 visionats. En segona posició se situa Ventdelplà (www.tv3.cat/ventdelpla) amb 235.000.
També ‘Ventdelplà'
Pel que fa a vídeos concrets més vistos a les webs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) del mes de juny, destaca en primera posició el capítol 357 de Ventdelplà, amb 75.500 visionats. Aquest episodi es va estrenar primer per internet, ja que el 13 de juny TV3 va modificar la seva programació habitual dels diumenges a la nit per oferir un especial sobre les eleccions a la presidència del Barça i els seguidors de la sèrie van haver de recórrer a la xarxa per mantenir la seva cita setmanal amb Ventdelplà. El segon lloc és per al documental Adéu, Espanya!, amb 61.000, seguit del capítol 105 de La Riera, amb 57.000. L'edició de Crackòvia del 7 de juny obté 53.000 visionats i el cinquè torna a ser per a Ventdelplà, amb 53.000 hits per al capítol 356.
Encara la seva última setmana abans de vacances
En la seva primera temporada, La Riera encara avui la seva última setmana d'emissió regular abans de les vacances d'estiu. La telenovel·la s'acomiadarà dels espectadors el pròxim diumenge 18 en horari de màxima audiència i amb un capítol final titulat Segrestos i xantatges, amb el qual es deixaran incògnites per mantenir l'audiència expectant de cara al retorn de la sèrie el 13 de setembre. TV3 aprofitarà el desenllaç de la primera temporada de la telenovel·la per emetre un reportatge del 30 minuts, De Perdidos a La Riera, sobre la feina dels guionistes i el boom de les sèries a la televisió. La Riera tenia el difícil repte de substituir El cor de la ciutat, una producció de llarg recorregut. El cap de dramàtics de TVC, Jordi Roure, reconeixia fa poc que “la percepció de qualitat de La Riera està entre 1 i 2 punts per sobre de la d'El cor”.