La fórmula de l'èxit
El Mitsubishi ASX vol agradar. És ampli, se'l veu modern i pot disposar de tracció total. La novetat és la distribució variable en un motor turbodièsel
La fórmula ja ha estat experimentada per algú altre i ha quedat demostrat que funciona meravellosament bé. Es tracta de crear un vehicle per sota dels 4 metres i mig de llargada, que combini la facilitat de conducció i maniobrabilitat d'un turisme amb l'espai interior –habitacle i maleter– propi d'un monovolum i l'estètica d'un SUV modern. En síntesi, aquesta és la definició del Mitsubishi ASX, disponible amb tracció davantera o integral –girant una rodeta– i, de moment, només amb el motor 200 DI-D amb turbo de geometria variable i pressió d'injecció a 2.000 bar. Com a gran novetat, la marca japonesa l'ha dotat de distribució variable MIVEC i baixa compressió (14,9:1), tecnologia insòlita en un turisme dièsel.
Combinat amb una caixa de canvis manual de sis marxes, aquest motor satisfà per les seves prestacions i baix consum; també per la finesa de funcionament i discreció acústica. Ideal per viatjar amb total comoditat, punt en què també hi tenen a veure l'amplitud de l'habitacle i la dolçor de les suspensions. Potser hi haurà qui les trobi un pèl suaus, però tot té la seva lògica: només cal agafar una pista forestal i l'excel·lent filtratge ja ho explica perfectament tot.
Quatre versions
Amb preus des de 24.550 euros, la gamma del ASX ofereix quatre possibilitats d'elecció: tracció davantera o total i dos nivells d'acabat, Motion i Kaiteki. L'equipament de sèrie comú inclou set airbags, control d'estabilitat, llums de xenó, climatitzador i assistència en pendent; i en el 4WD, sostre panoràmic. El Kaiteki hi afegeix tapisseria de cuir i en el 4WD, navegador i càmera de visió posterior.
Alleugerir, per no gastar
El Mitsubishi ASX incorpora la tecnologia Clear Tec, per estalviar combustible. Disposa del sistema Start/Stop i regenerador d'energia de frenades. I utilitza components lleugers (motor d'alumini i components de la carrosseria) i pneumàtics de baixa resistència.