Societat

Rigau veu fora de perill els directors per la suspensió del 25% de castellà

El TSJC suspèn temporalment l'aplicació de la interlocutòria en un centre de Vilanova i la Geltrú

Escola Cristiana rep la decisió judicial amb tranquil·litat

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va valorar ahir de manera “positiva” la suspensió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de l'aplicació del 25% de les classes en castellà a tres escoles de les cinc on ho havia sol·licitat. La consellera confia que la decisió sobre aquesta primera escola s'estengui als altres quatre centres afectats, i va remarcar que, amb aquesta suspensió, els directors podran treballar “tranquils” i amb la seguretat que “no estan incomplint cap mandat judicial”.

En el mateix sentit es va expressar el secretari general adjunt de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Carles Armengol, que es va mostrar tranquil després de la suspensió del TSJC a tres escoles, fins que no es resolgui el recurs de l'AMPA i el centre contra la sentència de l'alt tribunal. Armengol va qualificar la suspensió de “bo-na notícia” perquè “dóna tranquil·litat als centres”, però va recordar que amb la seva admissió com a part del procés ja considerava que l'aplicació del 25% d'hores lectives en castellà “estava suspesa”. Armengol va avisar que el nou pronunciament del TSJC “no pressuposa res respecte de com ha d'acabar el contenciós”. Les cinc escoles implicades i les seves direccions van analitzar ahir la situació amb Rigau, en una reunió al departament.

La suspensió arriba després que el 20 de març el TSJC admetés la petició dels quatre centres concertats i un de públic afectats de personar-se en la causa que els obliga a fer el 25% de les matèries no lingüístiques en castellà.

El català avança a l'empresa

El català guanya terreny en el món de l'empresa, un àmbit tradicionalment poc permeable a la normalització lingüística. Segons una enquesta de Pimec a 525 participants en conferències de l'organització, dos terços dels enquestats afirmen que a la seva empresa la llengua inicial d'atenció telefònica és el català, un 46% dels empresaris consideren un requisit el coneixement de la llengua per a feines relacionades amb l'atenció al públic i un 30% ho veuen un mèrit. Tot i això, encara hi ha molta feina a fer en matèria de normalització i, per això, Pimec i el Departament de Cultura han posat en marxa el projecte Catemprèn de foment del català entre els emprenedors, que inclou un web que ajuda a comunicar-se en català i que dóna un assessorament personalitzat. El director d'El Punt Avui, Xevi Xirgo, va tancar la jornada tot recordant l'augment, els últims anys, de la presència del català als mitjans de comunicació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia