Canals

Elèctrics de luxe

Audi apuja el llistó en la classe més alta dels SUV elèctrics prèmium amb el nou Q8 e-tron i el seu germà cupè, el Q8 Sportback e-tron

Una conducció optimitzada (amb 40 sistemes d’assistència al conductor), una aerodinàmica millorada, més potència de càrrega i bateries de més capacitat, que permeten aproximar-se als 600 quilòmetres d’autonomia. Audi redefineix els estàndards en el segment dels SUV elèctrics de gran luxe amb el llançament del Q8 e-tron i el Q8 Sportback e-tron. És el mateix vehicle en dues versions de carrosseria: el SUV clàssic i el seu germà cupè, l’Sportback, que combina l’habitabilitat d’un SUV amb la silueta elegant d’un cupè. Així, Audi presenta els que han de ser els models superiors entre els SUV i els crossover elèctrics.

Amb els Q8 e-tron, Audi estrena la nova identitat corporativa de la marca, amb un disseny bidimensional de l’escut clàssic dels 4 anells. Són dos vehicles grossos, de més de 4,9 metres de llargària i vora 2 metres d’amplada (l’Sportback és 14 centímetres més baix). Aquestes dimensions es tradueixen en una gran habitabilitat i el màxim confort per als passatgers, també a les places del darrere, i un maleter gran, de 569 litres en el SUV i 529 en l’Sportback (amb 62 litres addicionals sota el capot davanter).

Els Q8 e-tron disposen de tres variants de propulsió, totes amb tracció a les quatre rodes. El Q8 50 e-tron i el Q8 Sportback 50 e-tron –la carrosseria cupè té un sobrecost de 2.500 euros– porten una bateria de 89 kWh i un motor elèctric sobre cada eix, amb una potència combinada de 340 CV. En els Q8 55 e-tron, la bateria és de 106 kWh, la potència, de 400 CV, i l’autonomia, de 575 quilòmetres en la carrosseria clàssica i de 595 en l’Sportback (més aerodinàmica i, per tant, eficient). Coronen la gamma els extraordinaris SQ8 e-tron, amb 3 motors (un al davant i dos més sobre cadascuna de les rodes del darrere) i 500 CV.

En resum, els Q8 e-tron són uns SUV de luxe que impressionen pel silenci i el confort, tant a la ciutat com en trajectes curts i de llarga distància, i pel dinamisme i l’esportivitat que mostren en carreteres de muntanya, gràcies a la suspensió pneumàtica amb amortidors controlats electrònicament i el control electrònic d’estabilització.

audi q8 e-tron

CARROSSERIA:

SUV i SUV cupè grossos (4,91 m)

MOTOR:

Elèctric

TRANSMISSIÓ:

Tracció a les 4 rodes, canvi automàtic

PREU:

A partir de 84.610 euros

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia