Sense - Avui
Klum o la gran mascarada
Heidi Klum va ser ahir l’estrella de la passarel·la de la firma alemanya Philipp Plein, però només per ser qui és, perquè no va desfilar i ni tan sols va obrir boca. De fet, tot plegat no era més que un xou adreçat a l’audiència del concurs que crea supermodels –germà del que aquí condueix Judit Mascó i als Estats Units Tyra Banks– que a Alemanya presenta la top germànica. Per tant, Klum, que es movia al ritme del hip-hop de Dr. Slay Dry, va seure a primera fila amb una càmera enfocant-li contínuament les expressions mentre la Sala Oval del Palau Nacional s’omplia dels cadells concursants de la nova edició.
I la veritat és que no s’entén com va poder aguantar el riure davant el que vam veure. Una col·lecció de jovenetes tan poc agraciades en tots els sentits que va arribar un moment en què els periodistes de casa pensàvem que érem dins d’una gran mascarada. I si de l’embolcall –o sigui, dels dissenys– diem que eren horteres, ens quedem curts. Farcir una aprenent de cuirs, Bambis plens de Swarovski i cadenes és imperdonable, però col·locar-li un impermeable transparent i a sota una minifaldilla que deixa veure tot el cul l’enfonsa directament en la misèria. I el més increïble de tot és que Plein –que té un imperi format en deu anys que inclou mobiliari, joieria i des de fa dos anys roba– ven molt. Així ens ho deia el seu industrial turc, que li preveu un futur com el d’Armani. Deu ser econòmicament, perquè en elegància... Això sí, com a mínim podem afirmar que les acusacions a Germany Next Top-model de fomentar l’anorèxia no tenen cap base. I que l’eslògan que Plein llueix als anuncis de Vogue –“on els cavalls encara corren lliures”– és molt encertat. Allà, models i roba trotaven desbocats. I presidia Heidi, la noia que un dia va batejar els seus pits com Hans i Franz en honor a la seva pàtria.
Un altre nom molt diferent d’ahir és el de Sebastian Copeland, el fotògraf que presentava a l’estand de Napapijri el llibre que ha elaborat després de viatjar a l’Antàrtida amb el seu cosí, Orlando Bloom. El que es pretén és protegir el dèbil ecosistema del pol Sud, i el llibre compta amb un pròleg de Leo di Caprio i Mickhaïl Gorbatxov (l’home que va tenir un moment fashion a l’estiu en anunciar bosses Vuitton). I no gaire lluny, un altre rostre conegut, en aquest cas per fer gols d’infart, Leo Messi, congregava multitud de tifosi a l’estand de la firma italiana A-Style, de la qual és imatge.
Mentrestant, el president de B&B llançava l’optimista previsió que el saló arribarà als 100.000 visitants i superarà els 91.000 de l’estiu. Es basa en l’augment de visites del primer dia, que ha estat del 6,5% (al juliol 31.000 i ara 33.061). La diferència encara és més notòria respecte al gener passat, del 20%. Així doncs, Karl-Heinz Müller va voler reconfirmar l’assentament definitiu de la fira berlinesa de roba urbana a la ciutat i assegura que està negociant amb l’Ajuntament fer créixer l’espai expositor dels 130.000 metres actuals a 160.000. L’ampliació inclouria avançar l’entrada del saló fins a la part davantera de les torres venecianes per així alliberar part de l’avinguda Maria Cristina.
I la veritat és que no s’entén com va poder aguantar el riure davant el que vam veure. Una col·lecció de jovenetes tan poc agraciades en tots els sentits que va arribar un moment en què els periodistes de casa pensàvem que érem dins d’una gran mascarada. I si de l’embolcall –o sigui, dels dissenys– diem que eren horteres, ens quedem curts. Farcir una aprenent de cuirs, Bambis plens de Swarovski i cadenes és imperdonable, però col·locar-li un impermeable transparent i a sota una minifaldilla que deixa veure tot el cul l’enfonsa directament en la misèria. I el més increïble de tot és que Plein –que té un imperi format en deu anys que inclou mobiliari, joieria i des de fa dos anys roba– ven molt. Així ens ho deia el seu industrial turc, que li preveu un futur com el d’Armani. Deu ser econòmicament, perquè en elegància... Això sí, com a mínim podem afirmar que les acusacions a Germany Next Top-model de fomentar l’anorèxia no tenen cap base. I que l’eslògan que Plein llueix als anuncis de Vogue –“on els cavalls encara corren lliures”– és molt encertat. Allà, models i roba trotaven desbocats. I presidia Heidi, la noia que un dia va batejar els seus pits com Hans i Franz en honor a la seva pàtria.
Un altre nom molt diferent d’ahir és el de Sebastian Copeland, el fotògraf que presentava a l’estand de Napapijri el llibre que ha elaborat després de viatjar a l’Antàrtida amb el seu cosí, Orlando Bloom. El que es pretén és protegir el dèbil ecosistema del pol Sud, i el llibre compta amb un pròleg de Leo di Caprio i Mickhaïl Gorbatxov (l’home que va tenir un moment fashion a l’estiu en anunciar bosses Vuitton). I no gaire lluny, un altre rostre conegut, en aquest cas per fer gols d’infart, Leo Messi, congregava multitud de tifosi a l’estand de la firma italiana A-Style, de la qual és imatge.
Mentrestant, el president de B&B llançava l’optimista previsió que el saló arribarà als 100.000 visitants i superarà els 91.000 de l’estiu. Es basa en l’augment de visites del primer dia, que ha estat del 6,5% (al juliol 31.000 i ara 33.061). La diferència encara és més notòria respecte al gener passat, del 20%. Així doncs, Karl-Heinz Müller va voler reconfirmar l’assentament definitiu de la fira berlinesa de roba urbana a la ciutat i assegura que està negociant amb l’Ajuntament fer créixer l’espai expositor dels 130.000 metres actuals a 160.000. L’ampliació inclouria avançar l’entrada del saló fins a la part davantera de les torres venecianes per així alliberar part de l’avinguda Maria Cristina.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.