Sense - Avui
Al marge de la passarel·la 080
Castro, Ponsa i Méndez presenten les seves propostes de moda en solitari a París
A quinze dies de l’inici de la passarel·la barcelonina del 080, tres dels dissenyadors que havien participat en l’edició zero i que també havien format part dels tres showrooms fets a París van anunciar ahir la intenció de presentar les seves col·leccions a la capital francesa de manera independent, però sense renunciar als ajuts que el govern concedeix a aquest tipus d’iniciatives.
José Castro té previst desfilar dins del calendari oficial al pàrquing del poliesportiu de Paris Bercy –on aquell mateix dia mostra la seva col·lecció un nom tan consolidat com Alexander McQueen– mentre que Miriam Ponsa i Mariana Méndez compartiran showroom de venda a la botiga d’un amic, a la Rue Charlot del barri de Le Marais. Tots tres han buscat el suport de Vicenç Mustarós, el responsable de l’empresa Demofashion que comptava amb la confiança del departament d’Innovació per organitzar la passarel·la i el showroom 080 fins al novembre passat, quan el govern va decidir que l’assumiria directament.
El nou model de gestió, que permetrà, segons el secretari general de Comerç, Emili Valdero, estalviar “350.000 euros” del pressupost, va causar sorpresa entre els afectats, tal com ahir recordava Mustarós: “Me’n vaig assabentar per la premsa, quan ja estava treballant en la nova edició del 080 amb tot l’equip”. Segons explica, després de fracassar en l’intent d’arribar a una solució negociada, ha interposat una demanda per reclamar “la propietat del projecte i la feina feta i no cobrada”.
“Nosaltres confiàvem molt en el 080 original perquè era el projecte que necessitava la moda catalana independent, amb grans professionals internacionals al darrere que t’ajudaven molt. De fet, hem aconseguit molta repercussió a Grècia i a Berlín”, deia ahir Ponsa, que assegura no entendre per què quan les coses funcionen es canvien: “Ara no hi hem participat perquè no teníem informació clara de qui se n’ocuparia i veiem com el projecte s’ha tornat polític”.
Méndez, que fa bosses d’alta qualitat –fins i tot darrere la firma de Yohji Yamamoto– i ara també roba, va sortir del paradís dels showrooms de París, el Tranoi, per aventurar-se amb el del 080 “només perquè creia en les persones que el feien”. Ara té la sensació d’haver-se “enganxat els dits apostant per una cosa sense continuïtat”.
Mustarós creu que el que era una passarel·la internacional “amb un projecte de privatització molt seriós per als pròxims anys ” ara torna a ser “local”. A la nova 080, que s’ha traslladat del gener al 5-7 de març, no hi haurà l’equip, però tampoc idees del projecte inicial, com la implicació d’un barri en cada edició. El govern ha cedit la part cultural al FAD, però, segons ha pogut saber l’AVUI, l’exposició que hi havia prevista, dedicada a la dissenyadora Miriam Ocáriz, finalment no es farà perquè el FAD la tenia lligada per al gener i, amb els canvis, no hi ha llocs disponibles per al març.
José Castro té previst desfilar dins del calendari oficial al pàrquing del poliesportiu de Paris Bercy –on aquell mateix dia mostra la seva col·lecció un nom tan consolidat com Alexander McQueen– mentre que Miriam Ponsa i Mariana Méndez compartiran showroom de venda a la botiga d’un amic, a la Rue Charlot del barri de Le Marais. Tots tres han buscat el suport de Vicenç Mustarós, el responsable de l’empresa Demofashion que comptava amb la confiança del departament d’Innovació per organitzar la passarel·la i el showroom 080 fins al novembre passat, quan el govern va decidir que l’assumiria directament.
El nou model de gestió, que permetrà, segons el secretari general de Comerç, Emili Valdero, estalviar “350.000 euros” del pressupost, va causar sorpresa entre els afectats, tal com ahir recordava Mustarós: “Me’n vaig assabentar per la premsa, quan ja estava treballant en la nova edició del 080 amb tot l’equip”. Segons explica, després de fracassar en l’intent d’arribar a una solució negociada, ha interposat una demanda per reclamar “la propietat del projecte i la feina feta i no cobrada”.
“Nosaltres confiàvem molt en el 080 original perquè era el projecte que necessitava la moda catalana independent, amb grans professionals internacionals al darrere que t’ajudaven molt. De fet, hem aconseguit molta repercussió a Grècia i a Berlín”, deia ahir Ponsa, que assegura no entendre per què quan les coses funcionen es canvien: “Ara no hi hem participat perquè no teníem informació clara de qui se n’ocuparia i veiem com el projecte s’ha tornat polític”.
Méndez, que fa bosses d’alta qualitat –fins i tot darrere la firma de Yohji Yamamoto– i ara també roba, va sortir del paradís dels showrooms de París, el Tranoi, per aventurar-se amb el del 080 “només perquè creia en les persones que el feien”. Ara té la sensació d’haver-se “enganxat els dits apostant per una cosa sense continuïtat”.
Mustarós creu que el que era una passarel·la internacional “amb un projecte de privatització molt seriós per als pròxims anys ” ara torna a ser “local”. A la nova 080, que s’ha traslladat del gener al 5-7 de març, no hi haurà l’equip, però tampoc idees del projecte inicial, com la implicació d’un barri en cada edició. El govern ha cedit la part cultural al FAD, però, segons ha pogut saber l’AVUI, l’exposició que hi havia prevista, dedicada a la dissenyadora Miriam Ocáriz, finalment no es farà perquè el FAD la tenia lligada per al gener i, amb els canvis, no hi ha llocs disponibles per al març.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.