Urbanisme

barcelona

Hostafrancs refà el seu nucli antic per limitar el pas de cotxes

El projecte preveu invertir més de 3,6 milions, entre aquest mandat i el que ve, en la reordenació d'11 carrers

La reforma de la plaça Herenni serà l'actuació estel·lar

Actualment són carrers estrets i amb un urbanisme maltractat que compatibilitza malament el pas del vehicle privat. Però a través d'un projecte que s'executarà en dues fases, l'Ajuntament de Barcelona té previst arranjar el nucli antic del barri d'Hostafrancs –al districte de Sants-Montjuïc– per canviar-ne la morfologia viària. Les reformes afectaran 11 vies situades entre el parc de l'Espanya Industrial i Creu Coberta, la major part dels quals passaran a ser illes de vianants amb el trànsit limitat. El cost total de l'operació és de 3,675 milions d'euros.

En primera instància es remodelaran tres carrers –Llobet, Callao i Torre d'en Damian–, a més de la plaça Herenni, on les màquines ja fa unes setmanes que hi estan treballant a preu fet. Els càlculs són que les obres d'aquesta primera fase, pressupostada en 1.499.997 euros, s'han d'enllestir entre aquest any i el següent. En tots els casos, el plantejament urbanístic de la reforma és pràcticament el mateix: fer vies de plataforma única amb la circulació només limitada per a veïns i serveis, a més d'aprofitar per canviar el mobiliari urbà, enllumenat o arbrat. El cas de la plaça Herenni, però, presenta algunes peculiaritats, ja que és l'espai que canviarà de manera més visible. Ramon Cardona, arquitecte que ha col·laborat en la redacció del projecte, explica que el disseny de la nova plaça “s'ajusta al que els veïns havien demanat” a través d'un llarg procés participatiu. Això vol dir que serà un indret més d'estada que de disseny, amb paviment tou del tipus sauló, arbres i parterres i una zona reservada de jocs per a la canalla. També es respectarà la tradicional font que presidia la plaça, malgrat que es desplaçarà uns metres, com a reconeixement a un element que conforma la imatge històrica de l'espai. El resultat final té el beneplàcit dels veïns que han liderat el procés participatiu per escollir la reforma.

La segona fase del pla (2.225.770 euros) no es farà fins al pròxim mandat. L'aposta serà la mateixa: guanyar espai per als vianants en detriment dels cotxes. Però es mantindrà el trànsit en tres carrers (Espanya Industrial, Muntadas i Ermengada), ja que són vies de connexió al barri.

LA XIFRA

3,675
milions d'euros
és el pressupost global del projecte. 1,449 milions corresponen a la fase ja en execució.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.