Educació

EDUCACIÓ

L'AMPA de Can Fabra exigeix la construcció del centre

Els pares del CEIP Can Fabra denuncien la massificació en els barracons i l'alentiment del procés administratiu

La construcció s'ha adjudicat a GISA, que ara haurà de licitar les obres

A l'escola Can Fabra, al barri de Sant Andreu, 156 nens i nenes de P-3 i P-4 fan les classes en barracons. Segons l'AMPA, aquesta situació es podria allargar si no es liciten aviat les obres de construcció de l'escola. El representant de l'AMPA, Ricard Cortés, ha explicat a aquest diari la necessitat d'aquesta celeritat: “Als barracons no podrem iniciar el curs 2013-2014 per manca d'espai. I per tal que l'edifici estigui acabat el setembre del 2013, els tràmits s'han d'iniciar en els propers tres mesos”.

Segons les famílies, al curs 2012-2013, amb el creixement previst del centre, un total de 256 nens i nenes de 3 a 5 anys seguiran en barracons. “Encara que es faci l'ampliació de mòduls pendent, les instal·lacions no compleixen les recomanacions de construcció de centres públics docents“, denuncia Cortés, que adverteix que “si l'administració no actua de forma immediata, al setembre del 2013, seran 306 nens i nenes de 3 a 6 anys els que es trobaran en una situació que no es pot permetre”.

Per la seva banda, el gerent del Consorci d'Educació de Barcelona, Manel Blasco, ha explicat que el Departament d'Educació va adjudicar la construcció de l'escola la setmana passada a GISA, la qual haurà de licitar les obres. L'anunci del gerent no satisfà del tot l'AMPA, que considera necessari pactar un cronograma de la construcció del futur centre que garanteixi que no s'arribarà a la massificació d'alumnes en barracons.

A la manca de terminis s'afegeix, segons els pares, la preocupació que la construcció de l'escola es vegi afectada per les obres del recinte fabril de Can Fabra. En aquest sentit, Blasco ha assegurat que les obres del recinte fabril no n'afectaran la construcció.

D'altra banda, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va inaugurar ahir l'escola bressol Icària, al barri de la Sagrera. L'equipament té 81 places i s'hi han invertit 1.208.060 €.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.