infraestructures
4,7 milions per acabar l'estació de Riells i Viabrea
Les instal·lacions que construeix Adif inclouen un edifici de viatgers de 410m
2
, dues andanes i un pas inferior per travessar les vies
Adif està executant l'última fase de les obres de construcció de la nova estació ferroviària de Riells i Viabrea-Breda. Els treballs representen una inversió superior als 4,7 milions d'euros, s'emmarquen en la construcció de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona i fins a la frontera francesa, i inclouen també la modernització de les instal·lacions en diferents punts.
De moment s'ha acabat l'estructura de l'edifici de viatgers i del nou pas inferior, la construcció de les andanes i les operacions tècniques en la superestructura (vies, catenària i instal·lacions de seguretat i comunicacions). També s'han finalitzat els accessos i el condicionament de l'entorn i s'estan portant a terme els treballs de col·locació de baranes al pas inferior, senyalització, tancament perimetral i tasques de pintura, pavimentació i neteja.
La nova estació té un edifici de viatgers amb una superfície útil de 410m
Ascensors
Per connectar les andanes s'ha construït un pas inferior de 22,5m de llargada, 3,5 d'ample i 2,5 d'alçada. Els accessos es fan mitjançant escales fixes i ascensors. Per últim, també s'ha construït un nou accés viari a l'estació i s'ha condicionat una esplanada per destinar-la a aparcament, amb 100 places.
Els estudis i projectes han estat finançats amb els fons de les ajudes RTE-T (Xarxes Transeuropees de Transport), que també assumeix el cost de les obres de la plataforma del tram Maçanet - Sils, amb una ajuda que s'eleva fins els 70,9 milions d'euros.