Canals

Còmode i estalviador

Amb el canvi manual pilotat CMP associat al motor 1.6 HDi, Peugeot ofereix una alternativa de menor cost a les transmissions automàtiques

És evident que han quedat totalment superats aquells canvis automàtics que anys enrere exigien més consum de combustible i, a més, penalitzaven les prestacions. És per aquest motiu que prescindir del pedal de l'embragatge i deixar que l'electrònica vagi decidint i fent és cada vegada més acceptat. Peugeot proposa una solució que per un preu menor ofereix els avantatges propis de la transmissió automàtica. Es tracta del canvi pilotat CMP de sis marxes que en el seu moment va estrenar el 308 i que per un sobrepreu de 750 euros també és present en les versions 1.6 HDi dels Peugeot 3008 i 5008.

Amb el canvi CMP6 es mantenen pràcticament invariades les prestacions de la transmissió convencional (en acceleració de 0 a 100 km/h es perden només 4 dècimes), mentre que la mitjana oficial de consum de gasoil baixa dels 5,3 litres/100 km als 4,9 i les emissions de CO2 passen de 138 a 129 g/km. I el públic, què en pensa d'això? En aquest sentit, les dades de Peugeot són prou reveladores. El motor turbodièsel 1.6 HDi –112 CV, filtre de partícules i adaptat als requisits de la normativa Euro V– acapara el 54,5% de les comandes dels 3008 i 5008, i les d'aquest propulsor associat amb el canvi pilotat ja representa quasi el 10% del total. Si a tot això hi afegim que la definició d'acabats Premium i Sport Pack són majoritàries (més del 95%), no queda cap dubte que la combinació d'aquests factors té una solvència indiscutible.

Això sí, la resposta del canvi pilotat –amb mode Sport i lleves al volant, per si se'n vol fer ús manual– és sempre més lenta que les transmissions automàtiques convencionals i també requereix un cert tacte del conductor –reduint la pressió sobre l'accelerador quan s'intueix el pas a una marxa superior– per evitar petites sotragades. En realitat, però, res més que una simple qüestió de pràctica que s'adquireix ben aviat. A canvi s'obté una conducció més còmoda –sobretot en recorreguts urbans–, estalviant gasoil i sense desgastament de l'embragatge, dos factors que ajuden a amortitzar el cost del CMP6.

Aquest canvi el vam provar en el Peugeot 3008, el de més personalitat entre els tres models de la marca francesa que en disposen. Un crossover d'aspecte entre SUV i monovolum i amb tacte de turisme pel que fa a la conducció. Un model que trenca els convencionalismes en la meitat davantera de l'habitacle i que així confirma que va dirigit a un tipus de públic amant d'un estil decididament diferenciador.

MOTOR:
1.560 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa i turbo.
POTÈNCIA:
112 CV a 3.600 rpm.
PARELL:
270 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Pilotat, 6 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/ Eix deformable.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,365/1,837/1,625 m.
PES:
1.421 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
12,6 km/h.
VELOCITAT MÀXIMA:
183 km/h.
CONSUM MITJÀ:
4,9 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
129 g/km.
PREU (Premium):
24.750 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.