Canals

El germà petit de l'M3

BMW trasllada a la Sèrie 1 el concepte M, màxima expressió d'esportivitat emfatitzada en aquest cas per unes dimensions òptimes

BMW ha presentat aquest mes al Saló de Detroit el cupè de quatre places amb què la marca alemanya trasllada el concepte M, la seva màxima expressió d'esportivitat, a la Sèrie 1. Veient com és, no tenim cap dubte que li hauria escaigut la denominació M1, però aquesta correspon a un emblemàtic model que BMW va crear als anys setanta i que no es pot suplantar. Repassant les dades tècniques del Sèrie 1 M Coupé –aquest és el seu nom definitiu– es constata que hereta la genètica de l'M3, del qual adopta uns quants components degudament adaptats, iguala en potència al de tercera generació i se'n diferencia amb unes dimensions menors, molt ben proporcionades i òptimes per a un automòbil d'aquesta mena.

BMW ha aplicat l'experiència adquirida en competició en el desenvolupament de la tecnologia del motor, del xassís i l'aerodinàmica del Sèrie 1 M. Els que se sentin atrets per aquest fenomenal cotxe s'ho hauran d'agafar amb paciència perquè encara no se sap quan arribarà al mercat estatal –probablement la segona meitat d'aquest any– ni se n'ha comunicat el preu. Ja se sap, tot el que és bo es fa esperar.

MOTOR:
2.979 cc. 6 cilindres. Injecció directa de gasolina i doble turbo.
POTÈNCIA:
340 CV a 5.900 rpm.
PARELL:
450 Nm a 1.500 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
Eix de tres braços / Eix de cinc braços.
FRENS:
Discos ventilats de 360 mm / Discos ventilats de 350 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,380/1,803/1,420 m.
PES:
1.495 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
4,9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
250 km/h.
CONSUM MITJÀ:
9,6 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
224 g/km.

Fins al més mínim detall

BMW ha afinat fins als més petits detalls per fer del Sèrie 1 M Coupé un germà –trapella?– de l'M3. Els dos turbos –de petit format– del motor s'activen a règims molt baixos i cadascun aporta aire comprimit a tres cilindres. El propulsor, a més, disposa d'injecció directa de gasolina de segona generació i rendeix fins a 500 Nm de parell quan s'activa l'overboost. Per a les suspensions s'ha emprat l'alumini com a material principal i la lleugeresa també es fa present en la nova caixa de canvis, de 43 quilos i amb palanca molt curta, tal com s'escau per a un cotxe esportiu. Seguint dins l'apartat tecnològic, el Sèrie 1 M té blocatge de diferencial i un avançat sistema de control d'estabilitat. Pel que fa a l'habitacle, mostra materials exclusius i exquisideses com ara la tapisseria de pell amb costures de color taronja.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.