Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

L'aeroport de Sabadell perd el 38% del trànsit en tres anys

La crisi i el descens del nombre d'alumnes de les escoles de pilots han fet reduir els moviments des del 2007

L'estrena d'un grau universitari a l'octubre podria millorar l'estadística a partir d'aquest any

La crisi econòmica ha fet davallar un 38,45% el nombre d'operacions d'enlairament i aterratge a l'aeroport de Sabadell des del 2007, en què se'n van registrar 61.195. L'estadística del 2010, presentada en els últims dies, xifra en 37.661 els moviments d'aeronaus que hi va haver l'any passat, un 14,3% menys que el 2009. L'activitat de l'aeroport vallesà, el més petit dels que gestiona Aena a Catalunya, se centra sobretot en la instrucció de pilots, l'aviació general i esportiva, tot i que també hi operen vols publicitaris, fotogràfics, aerotaxis i avions de paqueteria. Els actors que més influència tenen per fer pujar o baixar l'estadística són les quatre escoles que formen pilots d'avió o helicòpter. Amb la crisi, han reduït dràsticament l'activitat, fins al punt que una d'aquestes escoles, Top Fly, ha presentat recentment un expedient de regulació d'ocupació (ERO). El director d'una altra de les escoles de personal de vol, l'empresa Aerolink, Carles Grau, admet que van reduir al 50% el nombre d'operacions entre el 2009 i el 2010. Però es mostrava optimista amb vista a aquest 2011: “Esperem començar a recuperar l'activitat de mica en mica, un 30% més potser”.

Senyals de millora

A partir de l'octubre, Aerolink començarà a impartir classes d'un grau universitari de la UAB pioner a tot l'Estat, en gestió aeronàutica. I la UAB també prepara un màster d'un any amb la docència d'experts d'Aena i diverses companyies aèries. Grau, finalment, apuntava altres senyals de recuperació del sector, com ara que Vueling hagi adquirit sis avions o la comanda de 180 aparells per part d'una companyia aèria de l'Índia, que demanarà la formació de centenars de pilots a Europa i els Estats Units.

L'aeroclub resisteix bé

D'altra banda, el president de l'aeroclub Barcelona-Sabadell, Carles Martí, explica que també han notat els efectes de la davallada econòmica, però només han reduït un 5% el nombre total d'hores de vol. L'entitat, la més gran de les seves característiques a l'Estat, aplega gairebé mil socis i disposa d'una flota pròpia on també instrueixen persones que volen aconseguir la llicència de pilot privat. Per mantenir l'activitat, Martí diu que han ajustat el preu d'alguns paquets, però el 2010 van batre el rècord de pilots formats –60 en total– i “l'escola és plena de gent”, destacava. “Els socis continuen volant, tot i que potser alguna hora menys, però és important que, encara que sacrifiquem els marges, tots els socis mantinguin un estat de vol òptim”, va concloure el president de l'aeroclub.

LA XIFRA

37.661
moviments
d'aeronaus es van registrar a l'aeroport de Sabadell durant el 2010, 23.534 menys que el 2007.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.