Un escúter clàssic per als temps moderns
Amb la Vespa PX, Piaggio rememora els temps passats i un dels models més representatius de tota la història de la moto. Amb ella, la marca italiana aposta pel classicisme com a element diferenciador
Disset milions d'unitats venudes arreu del món des de l'any 1946 certifiquen l'èxit d'un dels models més atemporals i mítics de tots els temps: la Vespa. Una moto –un escúter– que durant molts anys va marcar un estil i una filosofia de vida i que Piaggio recupera amb la perspectiva que no només torni a ser un referent en la mobilitat urbana, sinó també que ara, en ple segle XXI, rememori aquell significat de llibertat i romanticisme.
En la seva versió avantguardista, aquest clàssic escúter es renova en certs aspectes, tal com manen les exigències dels temps actuals. Però segueix mantenint ben vives les quatre premisses bàsiques que el van convertir en fenomen de masses: elegància, minimalisme, carcassa d'acer i fiabilitat motriu. La primera d'aquestes virtuts l'obté gràcies a una especial atenció dels dissenyadors en múltiples elements que vesteixen la dura i protectora carcassa. La segona, evidentment, és vital en una Vespa i aquesta PX fa bona la màxima del menys és més, empeltada en tots els seus contorns. En l'apartat de la fiabilitat, el que ha fet Piaggio ha estat dotar aquesta Vespa d'uns motors monocilíndrics de 2 temps (125 i 150 cc), refrigerats per aire però proveïts d'encesa electrònica comandada per un CDI. Uns propulsors poc convencionals en els temps actuals, però que superen les seves exigències Euro 3 d'emissions i en el moment d'engegar-los possibiliten una de les curiositats més representatives de la PX. I és que es poden engegar mitjançant un estàrter elèctric normal o bé a través del tan típic pedal d'arrencada ubicat al costat del motor; una simple qüestió de preferències.
Més confort.