Canals

Vestida per a l'ocasió

Aquesta imperial superesportiva deriva d'una de les motos de més èxit de Kawasaki, la Z1000. En manté totes les virtuts i guanya en versatilitat

Kawasaki ha decidit augmentar la polivalència d'un dels seus models més representatius en el segment naked i, així, aconseguir una esportiva d'alts índexs de versatilitat. El resultat és la Z1000 SX, una moto adaptada a les noves tendències gràcies a un perfilat carenat de gran dinamisme i que, tot i l'agressivitat de les seves formes, protegeix els ocupants més del que sembla. Interessants innovacions són el flux d'aire calent del motor dirigit cap a la zona posterior –per no interferir en la comoditat del conductor quan fa calor– i la pantalla davantera regulable en tres posicions i que abasta aproximadament un angle de 20 graus, al més pur estil de les motos de turisme de sempre.

La superior polivalència de la Z1000 SX no li treu virtuts pròpies de la polifacètica naked de què prové. Part de cicle i motor són pràcticament els mateixos, amb els petits canvis que exigeix la nova configuració. Al motor se li ha millorat el sistema d'alimentació amb unes toveres sobredimensionades que absorbeixen més aire fresc per suavitzar una mica el seu comportament. I el bloc d'aquest propulsor serveix d'element resistent del rígid xassís per contribuir a fer que l'estabilitat i la precisió en els moviments siguin uns dels seus valors més preuats.

MOTOR:
Quatre cilindres. 1.043 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
138 CV a 9.600 rpm.
PARELL:
110 Nm a 7.800 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 41 mm / Monoamortidor Blak-link.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,445 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,820 m.
PES:
209 kg.
PREU:
12.699 euros.

Part de cicle optimitzada

Per tal d'oferir un comportament més noble, la Kawasaki Z1000 SX incorpora un nou subxassís d'alumini que a banda de millorar l'ergonomia del conjunt també fa reduir pes i permet eliminar les tapes laterals posteriors. Aquests canvis també afavoreixen una millor centralització de les masses sostingudes i una substancial rebaixa del centre de gravetat. En aquest apartat hi tenen una participació fonamental la ubicació gairebé horitzontal de l'amortidor posterior, la incorporació d'escapaments més curts i amb la precambra situada just a sota del motor, i el trasllat de la caixa del filtre cap a una zona més central.

Còmoda, també a duo

Tot i la innegable esportivitat de les seves formes i la conducció dinàmica que proporciona, la Kawasaki Z1000 SX és una moto que resulta realment còmoda per als amants de viatjar amb companyia. La clau regeix en una posició al manillar relativament dreta –resultat del desplaçament d'un centímetre dels punys cap a l'interior– i les bones propietats del seient fabricat amb poliuretà. Té una forma força allargada però també suficientment àmplia, i el sistema hidràulic situat a la part inferior dels laterals minimitza considerablement el nivell de vibracions que normalment es deixen sentir en aquesta zona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.