Societat

Salou

Comença una campanya per l'oci nocturn responsable coincidint amb el Saloufest

La impulsen l'associació ABROS i la Fecasarm, en col·laboració amb l'Ajuntament

Diumenge es preveu que arribin 5.000 joves britànics, en noranta autocars

“Viu la festa amb respecte; balla amb control; beu amb responsabilitat i flirteja amb compte”. Aquests són els quatre consells impresos en uns pòsters que es penjaran als accessos i a l'interior dels locals de restauració i d'oci nocturn de Salou en la segona edició de la campanya de civisme Màxima diversió, mínima molèstia, impulsada per diversos empresaris i l'Ajuntament. Aquesta acció s'engegarà avui i s'allargarà durant tota la macrocelebració universitària per a britànics Saloufest, que, com és habitual, es durà a terme en dues tandes. En la primera tongada desembarcaran uns 5.000 joves que arribaran diumenge en noranta autocars, i que estaran a la població fins al dia 14. A diferència de l'any passat, però, aquesta iniciativa que aposta pel civisme i el respecte al descans dels veïns es fa coincidir plenament amb la cita estudiantil, mentre que el 2010 es va posar en marxa quan va finalitzar amb l'objectiu que s'esborressin els efectes negatius que va tenir per a la imatge del terme.

I és que, tot i que la capital de la Costa Daurada ja fa 10 anys que és el marc d'aquesta trobada que combina la pràctica de l'esport amb les sortides nocturnes, la darrera edició va estar envoltada per una forta polèmica. En gran part, hi va contribuir la publicitat de l'agència I Love Tour, que és la que s'encarrega de difondre el festival en origen, i que va recórrer a una propaganda en què es venien festes sense fre. Com a conseqüència, el consistori i altres actius turístics van demanar que es canviés aquest qüestionable estil. Una petició que ha estat satisfeta, ja que en les fotos utilitzades enguany hi ha una presència notable de nois i noies en les competicions esportives, en detriment de les al·lusions al consum d'alcohol i a les trobades sexuals.

A aquest entreteniment més prudent hi contribuirà, per tant, la campanya Maximum fun, minimum disturbance!, organitzada per l'Associació de Bars, Restaurants i Oci de Salou (ABROS) i la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats Recreatives Musicals (Fecasarm), amb el suport de l'Ajuntament i el Patronat de Turisme. També hi col·labora l'empresa cervesera Heyneken, que amb el seu lema conegut mundialment, Enjoy responsibly (passa-t'ho bé amb responsabilitat), ha influït de manera important en la millora de la imatge de l'oci nocturn.

LA FRASE

Ampliem el nombre d'agents al carrer en funció del gruix de visitants. El Saloufest és un servei ordinari
José Luis Gargallo
cap de la policia local de salou

LA DATA

10.04.11
Dia en què comença la primera tanda del Saloufest, que és fins al 14 d'abril. La segona és del 17 al 21.

La primera tongada: la més nombrosa

Mentre que els més de 8.000 joves que van viure el Saloufest l'any passat van fer la seva estada en dos grups equitatius d'aproximadament 4.000 estudiants, enguany serà molt més nombrosa la primera tongada. Mentre que entre el 10 i el 14 d'abril arribaran uns 5.000 visitants, en seran la meitat en la segona estada, del 17 al 21. Per tal que no es repeteixin les escenes d'excessos al carrer de l'última edició, els promotors cívics de la campanya Maximum fun, minimum disturbance! (màxima diversió, mínima molèstia) repartiran pòsters amb lemes sensibilitzadors impresos en català, castellà i anglès. La iniciativa va rebre el primer premi Lluna Daurada en la categoria Al civisme i a la convivència en la 4a gala dels Guardons de l'Oci Nocturn Català.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.