Tot un corredor de fons
La nova versió familiar de l'Opel Astra ha arribat precedida de l'èxit del model de cinc portes, al que aquest Sports Tourer aporta més sentit pràctic
Sempre molt ben considerada en uns quants països europeus (acapara un 17% de les vendes de turismes), la categoria de cotxes familiars comença a ser ben acceptada al mercat estatal. Més enllà del superior sentit pràctic d'aquest tipus d'arquitectura, el reclam que aquí li fa guanyar quota és l'aspecte físic. En aquest sentit, des de fa un cert temps els dissenyadors s'estan lluint en l'estètica de les seves creacions i l'Opel Astra Sports Tourer n'és un exemple. Aquest automòbil, dirigit al tipus de persona a qui li agrada disfrutar de les activitats a l'aire lliure i gaudir-les plenament en família, hereta el bo i millor, tant en disseny com en qualitats dinàmiques i tecnologia, de l'actual generació de l'Astra de cinc portes. Un model del qual des de la seva arribada, a finals de l'any 2009, se n'han venut més de 290.000 unitats a Europa.
Dins la completa gamma de motors, que en comprèn tres de gasolina (entre 115 i 180 CV) i quatre de gasoil (des de 95 CV), el propulsor 2.0 CDTI –que va estrenar l'Opel Insignia– figura al capdavant entre els turbodièsel. Un motor que respon bé quan el conductor prem l'accelerador, però que en lloc de manifestar amb contundència la potència i el parell se'ls reserva per quan cal mantenir un bon ritme de creuer amb el cotxe a plena càrrega. Dit d'una altra manera, més que un esprintador, és tot un corredor de fons, que rendeix molt i dosifica perfectament l'energia de què disposa, amb una estabilitat notable i poc balanceig de la carrosseria en els revolts, i un nivell de confort a prova dels més exigents. Tot gràcies al xassís electromecànic i l'original suspensió posterior.
PeR Als amanTs de l'ordre.
Eix posterior innovador
De l'actual generació de l'Astra crida l'atenció la solució que Opel ha aplicat a l'eix posterior. La combinació entre una barra de torsió de perfil buit i la denominada timoneria de Watt limita la caiguda de les rodes i neutralitza en un elevat percentatge les forces que generen el balanceig de la carrosseria en els revolts. Al davant, la clàssica suspensió McPherson queda assentada sobre un subxassís aïllat de la carrosseria. Com a primícia en el seu segment, el nou Astra va estrenar la suspensió adaptativa Flexi Ride, que intervé segons el tipus de carretera i conducció i permet triar entre tres ajustaments de rigidesa.
Menys consum i emissions
El motor 2.0 CDTI i l'1.3 Eco Flex (95 CV) es beneficien del sistema d'engegada i aturada automàtiques. En el propulsor superior –amb canvi manual– suposa un increment de 350 euros que repercuteixen en menys consum de gasoil i menys emissions de CO2. El motor 2.0 CDTI també pot anar associat a un canvi automàtic de 6 marxes en la definició Cosmo (25.675 euros), mentre que l'Sport (24.645 euros, amb Start/Stop) només és disponible amb canvi manual. Opcionalment, l'Opel Astra ST pot disposar de sistemes d'il·luminació adaptativa, de reconeixement de senyals de trànsit i advertidor de canvi involuntari de carril.