Renovació completa
Peugeot ha dotat el 308 dels trets qualitatius del seu germà gran, el 508. I també ha intervingut en els motors, per fer-los ser més eficients
Que el temps passa molt més de pressa del que sembla, és una obvietat. Ja fa quasi quatre anys que Peugeot va presentar el 308 i durant aquest període la marca francesa n'ha venut més de 900.000 unitats, una quantitat que estalvia qualsevol comentari sobre l'èxit que ha tingut. Apreciació reforçada pel fet d'estar en un segment molt competit. I encara que aparentment no li feia falta, Peugeot ha decidit aplicar una renovació estètica i motriu a les tres variants d'aquest model: 5 portes, familiar (SW, opcionalment amb 7 places) i convertible (CC). La resta, entenent com a tal l'estructura, suspensions, frens, etcètera, no calia tocar-la. Ni tampoc l'equipament. I és que, tot i el temps transcorregut, mantenim un magnífic record del comportament dinàmic que ens va mostrar aquell primer 308, tan agradable de conduir com ferm sobre l'asfalt i còmode.
Si ens referim a l'estètica, el que ha pretès Peugeot és acostar el 308 a l'estil més refinat del seu germà gran, la berlina 508. Ha aplicat uns subtils retocs estètics a les parts frontal i posterior, dins una línia absolutament continuista però amb els quals el cotxe aparenta ser una mica més ample. A l'interior, tres quarts del mateix: qüestió de detalls i, això sí, una ben perceptible millora de la qualitat dels materials. I pel que fa a l'equipament, invariat; amb un mínim de sis airbags i control d'estabilitat a tota la gamma.
Motors eficients.
Sistema Start/Stop de nova generació
El nou Peugeot 308 hereta del 508 el sistema Start/Stop de segona generació, que és aplicat al motor 1.6 HDi-FAP de 112 CV, tant amb canvi manual com amb el pilotat CMP. Segons la nostra opinió és, i amb diferència, el millor Start/Stop que hi ha actualment. Amb canvi manual, atura el motor en desacceleració per sota dels 20 km/h i amb la transmissió pilotada ho fa per sota dels 8 km/h, sense sorolls ni vibracions. Un alternador (Volt Control) recupera l'energia despresa en les desacceleracions, que queda emmagatzemada en una bateria híbrida i posteriorment serveix per tornar a engegar el propulsor. Aquest Start/Stop permet rebaixar un 15% el consum de gasoil en circulació urbana i 5 g/km les emissions de CO2. I engega el motor en només 400 mil·lisegons, un 40% més de pressa que amb una versió convencional (motor d'engegada reforçat) d'aquest sistema.