Tal com marca la tradició
Volkswagen recupera el Golf Cabrio i el fa continuar fidel a la capota de lona. Això sí, degudament adequada als temps actuals
Tot i que les primeres unitats no arribaran fins ben entrat l'estiu, Volkswagen ha iniciat la comercialització del nou Golf Cabrio. Han passat vuit anys des que es va deixar de vendre el seu antecessor més immediat, període en què la tendència s'ha anat dirigint més cap als models convertibles amb sostre rígid. Amb el nou Golf, però, Volkswagen ha preferit donar continuïtat al concepte tradicional de la capota de lona, fent molt bé els deures pel que fa a comoditat d'utilització i confort a l'hora de viatjar.
Més enllà de les formes del cotxe o dels reforços que requereix qualsevol automòbil d'aquest tipus en la seva estructura, el que realment destaca del nou Golf Cabrio és l'acurada realització de la capota i el seu funcionament, amb un sistema electrohidràulic que en 9,5 segons permet plegar-la i desplegar-la prement només un botó i sense cap tipus de fixació manual. I qui ho vulgui fer amb el cotxe en marxa, cap problema; l'únic requisit és fer-ho mentre es circula per sota de 30 km/h.
Tant si es porta plegada com desplegada, la capota no altera per res la capacitat del maleter (250 litres) ni el confort. Si es porta posada, l'aïllament acústic resulta sorprenent. I quan es circula tenint-la amagada, les turbulències de l'aire són molt discretes.
Arcs emergents
Qui contempli el nou Golf Cabrio i el compari amb el seu antecessor es fixarà en la notable inclinació del parabrisa i l'estilitzada part posterior, sense els habituals arcs de protecció antibolcada a l'estil dels de l'anterior generació d'aquest model. Hi segueixen sent però ara queden ocults. I emergeixen automàticament rere els reposacaps dels seients posteriors i en 0,25 segons en cas de risc de bolcada. La protecció es completa amb els reforços de les portes, el control d'estabilitat i els airbags dissenyats específicament per a aquests tipus de cotxes, en aquest cas complementats pel de genolls per al conductor.
De moment, tres motors
Igual que els seus antecessors, el nou VW Golf Cabrio es ven en una sola línia d'equipament comuna per als tres motors disponibles en la primera fase de comercialització, dos de gasolina i un turbodièsel. En el cas de l'1.4 TSI, es pot triar amb canvi manual de sis marxes (28.840 euros) o el DSG de set, que costa 1.760 euros més. Just abans de final d'any està prevista l'arribada de noves motoritzacions.
L'equipament inclou climatitzador dual, llums de boira, volant multifunció, equip d'àudio amb sis altaveus, etcètera. A més, Volkswagen proposa tres paquets opcionals de personalització del vehicle.