Vestit de gal·la i al gust europeu
Hyundai no s'ha estat absolutament de res en la creació de l'i40, que tant en aspecte com en qualitat està absolutament a l'altura dels millors de la seva categoria. De moment el tenim en versió familiar i amb un únic motor turbodièsel, a l'espera del Sedan, que es farà esperar un parell de mesos
És impecable. Aquesta paraula resumeix la sensació que ens ha fet la variant familiar de l'i40, sens dubte el bo i millor que hem vist de Hyundai, que amb aquest model puja un esglaó en la línia qualitativa que en el seu moment va començar amb l'ix35. Tot i que està fabricat a Corea, aquest model ha estat pensat i desenvolupat exclusivament pel públic europeu, on ho té tot per tractar de tu als referents en vendes en la seva categoria. L'arribada de la versió CW precedint el Sedan respon al fet que al conjunt d'Europa aquest format acredita més de la meitat del volum de quota del segment D. A Catalunya, tot i que estem lluny d'aquesta referència, els cotxes familiars tenen més acceptació que a la resta del mercat espanyol, on són molt minoritaris.
Per això, tenint en compte la realitat i considerant que els motors de gasoil guanyen per majoria aclaparadora a l'hora d'escollir, Hyundai ha limitat l'assortiment del i40 CW al motor 1.7 CRDI i només ha deixat oberta la possibilitat de canvi manual o automàtic seqüencial. En canvi, per al Sedan –presentat com a primícia mundial al Saló de Barcelona– la diversitat serà superior, amb tres motors i cinc versions. Arribat el moment, ja en parlarem.
El Hyundai i40 CW presenta unes línies modernes i fluïdes (Cx de 0,28) i un interior d'estil ben propi i avantguardista. Els 4,77 metres de llargada deixen prou clar de quin tipus de cotxe es tracta i els 2,77 de distància entre eixos fan innecessaris els comentaris de l'habitabilitat i el confort. El motor té una potència adient per moure el cotxe amb soltesa, és silenciós –es nota la bona feina de l'aïllament acústic– i permet una conducció efectiva i còmoda perquè té una elasticitat notable. Tot i les mides, l'i40 CW és àgil –gira amb menys d'11 m, amb menys de tres voltes del volant– i la direcció té un tacte ideal. I, en estabilitat, és prou bo.
Tant per tant, que n'hi hagi
Quatre versions configuren la gamma del Hyundai i40 CW, totes amb nou airbags, control d'estabilitat amb recuperació de trajectòria, llums de boira, control de velocitat, Bluetooth amb reconeixement de veu, fre de ma elèctric, assistent d'arrencada en pujada, sensor de llums i seients davanters calefactables dins l'equipament de sèrie comú. La versió Blue Drive Tecno (28.490 euros) canvia l'aire condicionat pel climatitzador dual i afegeix el sistema d'alerta de canvi de carril, el sensor automàtic per treure el baf i els d'aparcament. El salt de preu de la versió Style S (35.290 euros) queda justificat pels llums adaptatius de xenó, tapisseria de cuir, sostre solar panoràmic, ajustaments elèctrics dels seients davanters, botó d'engegada i aturada del motor, llandes de 18 polzades i filtre solar als vidres. I qui es decideixi pel canvi automàtic, també tindrà navegador GPS i càmera posterior d'aparcament.
L'espai, garantit
Pel client d'aquest tipus de cotxes, el maleter és un punt fonamental. El del i40 CW compleix amb escreix, tant en facilitat d'accés i comoditat de càrrega com en capacitat, des de 557 litres en configuració normal fins a 1.723 litres anant al límit. En la versió Style S, uns carrils permeten definir espais per limitar el moviment dels objectes.
Valor garantit
Els cinc anys de garantia, els interessants compromisos postvenda i els baixos costos de manteniment que anuncia Hyundai són factors capitals perquè l'i40 acrediti un notable valor residual. Segons la marca coreana, al cap de tres anys i amb 90.000 km al comptador, aquest model arribarà a mantenir el 44,5% del seu preu original.