Mobilitat a baix cost
L'Honda Vision no només respon a les normes d'un escúter versàtil i enfocat a la mobilitat urbana sinó que també resulta molt econòmic: amb un litre de gasolina es poden recórrer 52 km
L'Honda Vision representa una nova manera de mobilitat. Es tracta d'un escúter molt adient per a persones amb poca experiència sobre dues rodes i un mitjà de transport realment econòmic, tant en el seu preu –i aquest és un dels seus valors destacats– com en la despesa del dia a dia. El seu motor menut acredita una xifra excepcional de consum de gasolina: només 1,92 litres cada 100 quilòmetres. És a dir, que amb un litre es poden recórrer 52 quilòmetres o, expressat d'una altra manera, que qui faci 3.000 quilòmetres a l'any gastarà tant sols cap a 75 euros en combustible. Són unes xifres que revelen l'economia extraordinària d'ús del Vision. I tot, amb un petit dipòsit de només 5,5 litres de capacitat, suficient per a una autonomia de més de 280 quilòmetres.
La lluita per aconseguir el millor escúter de baix cost obliga les marques a aguditzar tots els sentits. No es tracta que el seu model sigui només el més barat sinó que també ha de tenir uns quants arguments més per agradar i destacar de la competència. En ergonomia, per exemple, l'Honda Vision és un escúter força ampli, tot i les seves mides contingudes. I és realment còmode gràcies a un seient força baix (755 mm). Té uns valors que no serien els mateixos sense una part de cicle molt ben pensada, fruit d'un xassís molt rígid i lleuger (amb cavallets central i lateral), estreps del passatger plegables, suspensió posterior en el lateral esquerra per augmentar la capacitat d'emmagatzematge sota el seient i un manillar al millor lloc a fi i efecte de transmetre seguretat al conductor en tot moment i que mantingui una posició del cos d'allò més natural.
I a més, silenciós.
De mides compactes, fàcil de conduir i segur
Res com moure's dins una zona urbana on abundin les rotondes, amb trànsit dens i alguns desnivells per contrastar el rendiment de l'Honda Vision. El vam conduir en aquestes condicions i ens va mostrar una gran maniobrabilitat, gràcies a les mides contingudes i al poc pes; no hi vam trobar a faltar comoditat –garantida, fins i tot, per a talles per sobre dels 1,70 metres– i ens va trametre una sensació notable de seguretat, gràcies a les 14 polzades de les rodes, un xassís molt noble i una frenada combinada –mecànica– que funciona a la perfecció. Si ens referim al motor, destaca per la seva suavitat de funcionament, la poca sonoritat, l'absència de vibracions, i també per una progressivitat excepcional. De fet, només s'hi troba a faltar certa dosi de potència, acceleració i capacitat de recuperació quan se surt de les zones més cèntriques.