Canals

Mobilitat a baix cost

L'Honda Vision no només respon a les normes d'un escúter versàtil i enfocat a la mobilitat urbana sinó que també resulta molt econòmic: amb un litre de gasolina es poden recórrer 52 km

L'Honda Vision representa una nova manera de mobilitat. Es tracta d'un escúter molt adient per a persones amb poca experiència sobre dues rodes i un mitjà de transport realment econòmic, tant en el seu preu –i aquest és un dels seus valors destacats– com en la despesa del dia a dia. El seu motor menut acredita una xifra excepcional de consum de gasolina: només 1,92 litres cada 100 quilòmetres. És a dir, que amb un litre es poden recórrer 52 quilòmetres o, expressat d'una altra manera, que qui faci 3.000 quilòmetres a l'any gastarà tant sols cap a 75 euros en combustible. Són unes xifres que revelen l'economia extraordinària d'ús del Vision. I tot, amb un petit dipòsit de només 5,5 litres de capacitat, suficient per a una autonomia de més de 280 quilòmetres.

La lluita per aconseguir el millor escúter de baix cost obliga les marques a aguditzar tots els sentits. No es tracta que el seu model sigui només el més barat sinó que també ha de tenir uns quants arguments més per agradar i destacar de la competència. En ergonomia, per exemple, l'Honda Vision és un escúter força ampli, tot i les seves mides contingudes. I és realment còmode gràcies a un seient força baix (755 mm). Té uns valors que no serien els mateixos sense una part de cicle molt ben pensada, fruit d'un xassís molt rígid i lleuger (amb cavallets central i lateral), estreps del passatger plegables, suspensió posterior en el lateral esquerra per augmentar la capacitat d'emmagatzematge sota el seient i un manillar al millor lloc a fi i efecte de transmetre seguretat al conductor en tot moment i que mantingui una posició del cos d'allò més natural.

I a més, silenciós.

En l'apartat motriu, el Vision té un motor de només 110 cc de 4 temps, amb injecció electrònica PGM-FI i està refrigerat per aire forçat. La potència no és de les més elevades del segment, ni tampoc la velocitat màxima, que permet uns 110 km/h, però part del poc consum de combustible és excepcionalment silenciós, només 78 decibels. En el vessant pràctic, a sota el seient s'hi pot encabir un casc integral i encara queda espai per alguna coseta més. En la part davantera, hi ha dues guanteres –sense tapa però força útils– i un ganxo per subjectar bosses. I com a opció, al Vision s'hi pot equipar un bagul de 35 litres de capacitat.

MOTOR:
Monocilíndric. 108 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
8,43 CV a 8.000 rpm.
PARELL:
8,7 Nm a 6.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Automàtic.
XASSÍS:
Multitubular, en tub d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Monoamortidor lateral.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
1,845/0,670/1,090 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,755 m.
PES:
102 kg.
PREU:
1.999 euros.
WEB:

De mides compactes, fàcil de conduir i segur

Res com moure's dins una zona urbana on abundin les rotondes, amb trànsit dens i alguns desnivells per contrastar el rendiment de l'Honda Vision. El vam conduir en aquestes condicions i ens va mostrar una gran maniobrabilitat, gràcies a les mides contingudes i al poc pes; no hi vam trobar a faltar comoditat –garantida, fins i tot, per a talles per sobre dels 1,70 metres– i ens va trametre una sensació notable de seguretat, gràcies a les 14 polzades de les rodes, un xassís molt noble i una frenada combinada –mecànica– que funciona a la perfecció. Si ens referim al motor, destaca per la seva suavitat de funcionament, la poca sonoritat, l'absència de vibracions, i també per una progressivitat excepcional. De fet, només s'hi troba a faltar certa dosi de potència, acceleració i capacitat de recuperació quan se surt de les zones més cèntriques.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.