Per a famílies joves i actives
Tant per l'aspecte com per la capacitat interior, el Nissan Evalia sembla molt més gran del que en realitat és, i en canvi, en maniobrabilitat i confort de conducció resulta força semblant a un turisme
Tot i que Nissan acredita una llarga tradició en monovolums –només cal recordar la Vanette de mitjan anys 80–, feia un cert temps que no posseïa en la seva gamma un model destinat específicament a aquell tipus de persones –el millor exemple serien les famílies joves, amants de l'activitat a l'aire lliure– que desitgen un vehicle versàtil i de gran capacitat per satisfer les seves necessitats; que prescindeixi de tot el que es pot considerar superflu però sense que això vulgui dir renunciar a un equipament com cal, que sigui de bon conduir i tingui un preu raonable.
És un ventall de condicions que reuneix l'Evalia, model que Nissan fabrica a la planta de Barcelona, un monovolum amb portes corredisses a banda i banda en què poden viatjar còmodament fins a set persones adultes i també pot disposar d'un correcte espai de càrrega (900 litres). L'enorme porta posterior, la considerable altura del sostre i la possibilitat d'abatre els seients de la segona i tercera files –que no són regulables longitudinalment ni desmuntables– permeten encabir-hi sense dificultats objectes com un parell de bicicletes sense haver-ne de desmuntar cap roda, o una planxa de surf de vela. La sorpresa és que tant en aspecte exterior com pel que fa a l'espai interior, l'Evalia sembla força més gran del que és, cosa que també explica que sigui de molt més bon maniobrar del que es podria preveure perquè gira completament en 10,6 metres.
Tot i que Nissan proposa dos motors per a l'Evalia (gasolina i gasoil, amb canvi manual de cinc i sis marxes respectivament), és evident que en igualtat de potència (110 CV) l'1.5 dCi turbodièsel acapararà pràcticament tota la quota entre les 1.000 unitats que Nissan preveu vendre en un any complet. És un propulsor silenciós i suficient per a aquest monovolum, que de fet es condueix amb la facilitat pròpia d'un turisme.
Les semblances també es mantenen –fins i tot se superen– en l'equipament, ja que l'Evalia de sèrie porta climatitzador, llums de boira, sensors de llums i pluja, càmera de visió posterior, radio CD amb Bluetooth, clau intel·ligent i llandes d'alumini. Els airbags, però, queden limitats als frontals per al conductor i l'acompanyant, i qui es vulgui sentir més protegit haurà de pagar 500 euros per l'equip que componen el control d'estabilitat i els airbags laterals. També per 500 euros, Nissan proposa l'equip Confort, amb navegador (pantalla tàctil de 5 pòlzades) i control de velocitat.