La polivalència és la seva virtut
Mesos després d'haver sortit al mercat la G 650 GS, BMW presenta la versió Sertão, ideal per fer els primers passos en el món de l'‘off-road'
La família GS és una de les més fructíferes de BMW i creix continuament amb models que es reinventen i s'adapten a les demandes del mercat. D'aquesta evolució constant, n'ha sortit la versió Sertão de la G 650 GS, més esportiva i orientada a la conducció off-road i, de retruc, la més aventurera de la família GS. Apta per a tot tipus de terrenys, la G 650 GS Sertão manté les mateixes virtuts en l'asfalt que la versió estàndard, ja que el xassís és el mateix. Però té més polivalència pels que desitgen afrontar camins de muntanya no gaire complicats, gràcies al bon equilibri que ofereix quant a prestacions i comoditat.
És una versió divertida per la facilitat de conducció. Els recorreguts de suspensió són superiors (210 mm), els ajustaments són més durs i les llandes –de radis creuats, 21 polzades al davant i 17 al darrere– són més adients per a terrenys irregulars. Se'ns presenta decorada amb tons blancs i blaus que fan que sigui un xic més radical i endurera, té sobredimensionat el parafangs davanter i se l'ha dotat de protectors de mans i motor. La cúpula és una mica més alta, el seient disponible en altures de 860 i 900 mm i, per qui ho vulgui, pot anar equipada amb frenada ABS desconnectable.
Les bonances d'un monocilíndric dòcil
La BMW G 650 GS Sertão disposa del motor monocilíndric conegut de 652 cc que, per potència i parell, no pretén exhibir una esportivitat manifesta en vies ràpides. Aquest propulsor, però, té valors que fan que sigui més dinàmic del que sembla, tant en conducció en carreteres sinuoses com en pistes forestals. La progressivitat és la millor qualitat, igual com la comoditat i finesa de conducció que transmet. Proporciona seguretat en tot moment, ja que no desborda mai el conductor sigui quina sigui la seva condició física i tècnica al manillar; és ideal, per tant, per iniciar-se el l'off-road. Les inèrcies són mínimes; la remor del motor, d'allò més baixa, i el canvi és suau i d'esglaonament ben compensat per tal de donar empenta amb les tres primeres marxes, reduir el consum i rodar a bon ritme amb les dues altres. Pels més novells, la Sertão es pot adquirir amb potència reduïda a 34 CV i parell de 47 Nm.