comerç
Els comerciants de Lloret volen mesures per atreure més compradors al centre
Proposen a l'Ajuntament fer un mercat els dijous al passeig Verdaguer d'octubre a maig per afavorir que més botigues obrin el cap de setmana
L'Associació de Comerciants de Lloret de Mar ha fet arribar a l'Ajuntament de Lloret un seguit de propostes, la majoria encaminades a atreure més compradors al centre i potenciar l'activitat comercial. Així, les més destacades són que s'estudiï permetre les mostres comercials (tot i que se sotmetrà a la votació de l'assemblea el dia 27), que es creï un mercat els dijous al passeig Verdaguer i que s'estudiï canviar la ubicació del mercat municipal.
Pel que fa al mercat dels dijous que proposen, hauria de ser, segons va explicar el president de l'associació, Francesc Alsina, d'oferta complementària a la que ja hi ha al centre, en la qual falta sobretot el comerç d'alimentació. I és que, segons Alsina, el trasllat que es va fer del mercat al Rieral ha servit per potenciar aquella zona, però els dimarts (dia del mercat) han deixat de ser un dia comercialment bo per al centre. El mercat, segons Alsina, es podria fer d'octubre a maig, i podria ser un atractiu turístic més.
Quant al mercat municipal, Alsina va argumentar que veuen bé que s'hi facin millores, però que se'n podria canviar la ubicació i posar-lo més a prop del centre en comptes d'ampliar-lo amb les instal·lacions de la policia, quan la caserna nova estigui construïda. També considera vital construir el passeig subterrani al passeig, ja que la majoria dels compradors es desplacen en cotxe. L'associació també vol més presència policial als eixos comercials –va demanar que un representant de l'associació pogués ser a les juntes de seguretat–, el compliment estricte de la llei en l'àmbit de la venda il·legal i que es faci un cens dels locals comercials que estan per llogar.
LES XIFRES
Plafons per localitzar comerços
L'associació instal·larà dos plafons publicitaris al carrer Sant Pere (el principal carrer comercial de Lloret), que serviran perquè els visitants puguin localitzar fàcilment les activitats comercials de la zona. La informació es donarà en vuit idiomes diferents, i també inclourà alguns minuts de publicitat i promoció de Lloret, segons un conveni amb l'Ajuntament. Per Alsina, l'objectiu és que el novembre ja funcioni. La iniciativa té un cost de 10.000 euros, segons va explicar. També s'ha instal·lat una televisió a la plaça Francesc Piferrer per divulgar ofertes de Lloret, i es treballa per crear un nou web de l'associació.