Canals

Un escúter amb gran estil i molta marxa

L'Aprilia Scarabeo 300 S és un dels escúters que no deixen indiferent, no només per una imatge d'allò més temptadora sinó també perquè el funcionament, semblant al d'una moto convencional, fa que sigui efectiu, ràpid i segur

Sincerament, no pensem que el nom Scarabeo (en català escarabat) faci justícia a les moltes virtuts i pocs defectes d'aquest escúter, un dels que ara per ara té més personalitat. Que és un vehicle molt especial ho certifica el fet que Aprilia li hagi creat un domini propi, amb la qual cosa l'Scarabeo es desmarca de la resta de models de la marca italiana: té una distància en format en línia comparable a la que imposa quan es recorren uns quants quilòmetres per ciutat, per carretera o per autopista.

La seva aparença, més aviat retro i atemporal, ben estilitzada i amb un nivell de qualitat envejable, fa que sigui seductor. Sobretot per a un tipus de gent de nivell econòmic entre mitjà i alt. La doble tonalitat, l'harmonia de les formes arrodonides i els elements cromats transmeten una sensació classista ben manifesta i que agrada molt en aquests temps en què la diferenciació estètica esdevé gairebé un dogma.

Només de pujar-hi ja s'hi pot percebre la magnífica tasca en ergonomia, amb una posició de conducció excepcional, força avançada i còmoda, que permet circular de manera efectiva en qualsevol tipus de via. Els comandaments estan molt ben situats, les cames queden disposades en un angle òptim i el conductor se sent com a casa des del primer moment. Fins i tot el passatger gaudeix d'una situació i posició corporal idònies, amb subjeccions molt ben definides i còmodes al tacte. Els estreps plegables estan engomats per tal d'evitar lliscaments dels peus, sobretot quan la pluja fa acte de presència.

La part de cicle és un dels apartats amb més bona nota. El xassís multitubular amb pilar central és molt equilibrat, rígid i maniobrable, i també prou elàstic per conferir comoditat. Les suspensions aporten el toc adient d'esportivitat en conducció dinàmica. La sensació és que es circula sobre rails amb una moto convencional, gràcies sobretot a la conjunció entre les rodes altes i el xassís. A aquest Scarabeo, només s'hi pot trobar a faltar un xic més de radi de gir a dins de la ciutat, quelcom comprensible si es té en compte que també està fet per circular a bon ritme en vies ràpides i carreteres sinuoses.

MOTOR:
Monocilíndric. 278,3 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
22,3 CV a 7.250 rpm.
PARELL:
23 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Embragatge automàtic.
XASSÍS:
Tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 40 mm / Doble amortidor.
LLARGADA I AMPLADA:
2,270/0,770 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,530 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,785 m.
PREU:
4.317 euros.
WEB:

Sorprenent en tots els aspectes

Tot i que es tracta d'un escúter, l'evolució del motor Quasar de 250 cc que equipa l'Scarabeo 300 S és realment sorprenent. N'hi ha prou amb pocs quilòmetres per percebre'n les excel·lències dinàmiques, amb una sortida més aviat sòbria i sense estridències però amb unes capacitats marcadament esportives a règims mitjans i alts. A més, és molt fi de funcionament i progressiu en tot moment, i esdevé adaptable a qualsevol tipus de via per on se circula i també als diversos tipus de conducció. No demostra cap mena de feblesa en acceleració constant i el so que emet transforma la lleugeresa a règims baixos en un toc de personalitat més enllà de les 3.500 rpm. Fins i tot es pot considerar un motor econòmic, ja que amb un dipòsit de combustible més aviat menut (10 litres de capacitat), aconsegueix una autonomia considerable, amb un consum inferior als cinc litres cada 100 km.

Per sentir-se com a casa

El seient de l'Sccarabeo 300 S es pot considerar una autèntica joia en ergonomia. Queda situat a una altura correcta, el recolzament lumbar del conductor és fonamental per circular de manera còmoda i la qualitat dels acabats –pell, costures i escuma– acaben de rematar una feina exquisida.

Una pantalla molt efectiva

Tot i que a simple vista sembla més aviat baixa, la pantalla protectora resol d'allò més bé la protecció en circulació per vies ràpides, sobretot per als usuaris de menys de 1,75 metres d'alçada. I per qui no en tingui prou, sempre es pot optar per equipar-lo d'un accessori perquè guanyi una mica més d'altura.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.