Societat

tarragonès

La muntanya russa de Port Aventura bat tots els records

Serà la més alta, la més ràpida i tindrà la caiguda més llarga de totes les europees

Doblarà l'altura del Dragon Khan i el creuarà en el recorregut

Pot ser l'origen d'una nova àrea temàtica

Port Aventura construirà la muntanya russa més alta d'Europa (76 metres), amb la caiguda més llarga (78 metres) i amb la baixada més ràpida, de 134 quilòmetres l'hora, amb la qual batrà aquests tres rècords europeus i es convertirà en una referència internacional.

La nova estructura s'enllaçarà, literalment, amb el Dragon Khan, que fins ara ha estat la silueta comercial del parc d'atraccions. El creuarà en quatre parts del recorregut i, pràcticament, en doblarà l'altura i, per tant, modificarà el perfil de la imatge comercial del parc. Tècnicament, aquest tipus de muntanyes russes s'anomenen hipercoaster per la gran altura, el llarg recorregut i perquè no tenen bucles i trams invertits.

Tindrà uns altres ingredients: caigudes abismals en què es perdrà el contacte amb el seient i trams de pas per túnels i per llacs. Tot plegat en cinc elevacions, com les d'una serralada, la més baixa de les quals farà una altura equivalent a un edifici de set pisos. La muntanya tindrà una cabuda total de 32 persones per viatge, en vuit vagons, i la durada màxima del recorregut serà de tres minuts i mig.

El disseny de la nova atracció ha anat a càrrec de l'empresa Bollinger & Mabillard, que també va projectar el Dragon Khan, i suposarà una inversió de 25 milions d'euros. Els treballs de condicionament dels terrenys ja s'han iniciat i es preveu que hi treballaran unes 200 persones. En alguns moment de l'execució de l'obra no es descarta tancar el Dragon Khan per motius de seguretat.

Emoció i aventura

“Qui decideixi pujar-hi viurà sensacions que recorden les dels grans escaladors.” D'aquesta manera ho expressava Antoni Massanel, president del consell d'administració de Port Aventura. “Diuen els escaladors –va afegir– que tenen una experiència física i mental” i “és el que esperem aportar als nostres visitants”, va dir Massanell en l'acte d'inauguració.

La nova atracció pot ser l'embrió de la setena àrea temàtica inspirada en l'aventura pura i en sensacions fortes i la llibertat. Tant el nom amb què es batejarà la nova atracció com el tractament que tindrà la nova àrea, que creixerà al costat de l'àrea temàtica de la Xina, no es van donar a conèixer fins més endavant. Fet i fet, però, consisteix en una ampliació del parc, ja que, per primer cop, els visitants podran passar per sota d'aquestes atraccions, un espai que fins ara era inaccessible al públic.

L'acte de col·locació de la primera pedra va tenir lloc ahir i va tenir la presència del president de la Generalitat, Artur Mas, i del conseller delegat d'Investindustrial, Carlo Umberto Bonomi. Artur Mas va posar l'accent en el volum de la inversió, que es fa “en moments complicats”, tot i ser un exemple, va afegir, que “en lloc de replegar-nos el que hem de fer és intentar créixer i tirar endavant, fer coses diferents i millors”.

El president va fer veure que “la indústria que exporta i el turisme avançat conviuen en harmonia en aquest territori” i es va referir als resultats: “El parc ha arribat, pràcticament, als nivells de visitants que tenia abans de la crisi, i no s'atura.” Mas també es va felicitar per la imatge externa que dóna Catalunya, de país obert a l'activitat, i que ha possibilitat l'entrada del capital d'Investindustrial.

Port Aventura es troba en plena temporada de Halloween, en què espera rebre mig milió de visitants. El mercat rus, la nova àrea infantil i la fórmula del “tot inclòs” al mercat britànic farà que tanqui un any excel·lent.

LA XIFRA

25
milions d'euros
invertirà Port Aventura en la construcció de la muntanya russa més gran d'Europa.

LA FRASE

Qui decideixi pujar-hi viurà sensacions que recorden les dels grans escaladors
Antoni Massanell
president del consell d'administració de Port Aventura
Les claus

Un pla d'inversions molt ambiciós

Imma martínez

Sésamo Aventura va materialitzar aquesta temporada la primera inversió de l'acord pres en el pla d'inversions entre Criteria i el grup inversor italià Investindustrial. Signat el desembre del 2009, va establir un pla d'inversions de 80 milions d'euros a executar en quatre anys per reforçar el lideratge del parc a Europa. L'acord va suposar la creació de la nova societat Port Aventura Enterteiment, SA, amb l'entrada del 50% de l'empresa de la família Bonomi en la gestió del parc temàtic, el parc aquàtic, els hotels Port Aventura i Caribe Resort, l'explotació dels hotels Gold River i El Paso i el centre de convencions. Un cop finançada la muntanya russa, Port Aventura Enterteiment, SA encara disposarà d'entre 30 i 35 milions d'euros per invertir fins al 2013, quan és previst que encara s'anunciïn projectes.

L'àrea infantil, que va obrir portes l'abril passat, va suposar una inversió d'uns vint milions d'euros. Sésamo Aventura va ser la sisena àrea temàtica i responia a una demanda històrica del públic familiar. La muntanya russa seguirà el mateix patró i respondrà a la demanda d'atraccions d'aventura per a un públic, bàsicament, juvenil. Des de l'obertura del parc s'han invertit 900 milions d'euros en el complex de vacances i oci.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.