Amb l'etiqueta de l'exclusivitat
Citroën augmenta la línia de models distintius amb el DS5, un model d'estil molt propi i dotat d'una figura robusta i escultural amb què els amants del refinament i l'exquisidesa no passaran desapercebuts
El DS5 és el tercer model de la línia distintiva de Citroën. Si el DS3, el primer de la nissaga, té un clar component esportiu i el DS4 s'ens mostra com un cotxe eminentment diferenciador, el DS5 exhibeix l'etiqueta de l'exclusivitat. No és un cupè, ni una berlina, ni tampoc un cotxe familiar, tot i que les semblances amb cadascun d'aquests tres conceptes hi són. Qui vulgui buscar més diferències amb la berlina C5 en trobarà més, com els 25 cm menys de llargada, que no només el fan ser més compacte sinó també més àgil i reactiu.
A Catalunya el tindrem al març de l'any que ve, quan ja farà tres mesos que haurà començat a circular en les carreteres franceses. Allà valdrà entre 25.000 i 42.000 euros –segons les versions– i, pel que diuen, aquí costarà una mica menys. De l'aparença robusta i també escultural del Citroën DS5, ja n'havíem tingut un anticip amb el concept car Sport Lounge. I pel que fa a l'interior, ens trobem amb un habitacle amb connotacions dels d'aeronàutica, amb comandaments repartits entre el lloc habitual i el sostre. La verticalitat del volant i la palanca curta del canvi contribueixen al fet que la posició de conducció faci pensar en la que s'escauria en un cupè. L'ambient, a bord, és sedant i la qualitat general, a prova dels més exigents. No podria ser d'altra manera quan a Citroën hi ha qui afirma que aquest DS5 –se'n preveuen vendre 40.000 unitats a l'any–, és com la industrialització de l'alta costura tan típicament francesa.
Si ho mirem bé, el DS5 no és el model de gamma més alta de Citroën, ja que no disposa de la suspensió hidràulica del C5. Però per si mateix i per l'equipament que té, és molt ambiciós. Disposa d'elements com el control de llums de carretera automàtics, segona generació d'alerta de canvi involuntari de carril, llums de boira giratoris, càmera de marxa enrere i projecció de la informació al conductor en el parabrisa (Head up Display). En motors, es pot triar entre els dos de gasolina, els dos de gasoil o bé l'Hybrid 4, el més avantguardista de tots.
El primer Citroën amb tecnologia Hybrid 4
Amb el DS5, Citroën s'estrena en la tecnologia híbrida, que no es preveu sigui utilitzada en cap altre model fora de la gamma DS. Es tracta del conjunt motriu que el grup PSA va estrenar amb Peugeot 3008 Hybrid 4, el primer del món a partir d'un propulsor tèrmic de gasoil. Una rodeta en la consola central deixa triar entre quatre modes de funcionament: automàtic (combina el motor tèrmic i l'elèctric, i permet realitzar la meitat dels recorreguts urbans i aproximadament una tercera part de la circulació en carretera amb el motor dièsel aturat); elèctric (amb autonomia limitada a 3 km i circulant fins a 60 km/hora); tracció total (el motor elèctric aporta un 40% de la força a l'eix posterior) i Sport, que amb l'acció conjunta dels dos motors rendeix 200 CV i 450 Nm. Per estimular la conducció ecològica, en la versió Hybrid 4 del DS5 el Head up Display projecta la informació en el parabrisa en dues tonalitats.