Viatjar en classe preferent
La Classe M de Mercedes-Benz ha arribat a la seva tercera generació. Se'ns manifesta com un SUV esplèndid en carretera i valent fora d'ella, i exhibeix un nivell d'exquisidesa i confort a prova dels més exigents
Els sis anys transcorreguts des de la posada en escena de l'anterior generació del Classe M són un bon indicatiu de la quantitat de millores que Mercedes-Benz ha pogut aplicar en aquest SUV de gamma alta. Més enllà de si la carrosseria és ara algun centímetre més llarga o ampla o si ha perdut en altura, el nou Classe M crida l'atenció per la seva poderosa aparença i l'afinada aerodinàmica, que amb un Cx de 0,32 marca la referència als competidors. I si a l'interior la qualitat i el refinament ja mereixien una nota alta, ara es podria dir que toquen sostre. Tot el conjunt davanter ha estat redissenyat, la informació pel conductor és més que completa, l'habitacle ha guanyat amplitud i, com ja és propi de Mercedes-Benz, hi ha un munt d'opcions per enriquir-lo, fer-lo més plaent i personalitzar-lo.
Però allà on l'evolució del Classe M es manifesta encara més és en l'apartat tecnològic, amb exponents com ara la transmissió automàtica 7 G-Tronic (7 marxes) i la tracció total 4Matic (amb diferencial central) com a úniques en tota una gamma que té com a versió d'accés la ML 250 Blue Tec i el nivell superior en les ML 350 Blue Tec (gasoil, 258 CV i 64.250 euros) i Blue Efficiency (gasolina, 306 CV i 63.850 euros), ambdues amb motor de 6 cilindres.
Atesa la novetat que representa el motor 2.1 de quatre cilindres, va ser la versió ML 250 la que més ens va atreure a l'hora de provar el nou Classe M. Substitueix el propulsor 3.0-V6, respecte del qual, a igualtat de potència i parell, gasta un 25% menys de gasoil –segons la marca, l'autonomia arriba fins a 1.500 km amb el dipòsit opcional de 93 litres, 23 més que el de sèrie– i compleix amb la normativa d'emissions Euro 6, que entrarà en vigor l'any 2014.
Amb aquest motor de 4 cilindres n'hi ha prou per moure amb solvència les més de dues tones que pesa el cotxe. I acaba de convèncer per la mínima remor i absència de vibracions en circular dins el límits legals. La transmissió 7 G-Tronic fa bé la feina, amb canvis de marxa suaus i ràpids; i en funció manual seqüencial –només amb palanques rere el volant– l'electrònica cedeix al conductor la presa de decisions. Malgrat l'elevat pes de l'ML 250, l'alta estabilitat i el poc balanceig el fan ser impecable en els revolts, i l'eficaç filtratge de les irregularitats del terreny contribueix a mantenir l'alt nivell de confort.
Ajudes a la conducció
Com és de suposar, el Mercedes-Benz ML porta de sèrie una completa dotació d'elements de seguretat i confort, i també regulador automàtic de velocitat en baixades. El plat fort, però, queda reservat al capítol d'opcions. Destaquen la suspensió pneumàtica Airmatic-DC, la qual es podrà combinar amb l'Active Curve System, dispositiu disponible més endavant i que minimitzarà el balanceig en els revolts. Com a ajuda a la conducció també és interessant el paquet que formen el sistema actiu que recupera la direcció correcta en cas de canvi involuntari de carril i els controls d'angles morts i de distància.
Us agrada l'‘off road'?
Al Mercedes Classe ML se'l pot considerar com un SUV ideal per a l'asfalt i camins forestals sense excessives complicacions. Però a qui li agradi l'off road exigent, també es podrà esplaiar a gust si disposa del paquet opcional On & Off Road (2.669 euros), que mitjançant una rodeta giratòria permet disposar de reductora, blocatge de diferencial, superior altura lliure, etc.