EMPRESES
Un centre tecnològic líder a Catalunya s'instal·la al Parc Científic de la UdG
La presència d'Ascamm al territori impulsarà la col·laboració i el suport a les empreses gironines
És la primera seu d'Ascamm fora de Cerdanyola
La Fundació privada Ascamm, un centre tecnològic líder en el desenvolupament d'aplicacions d'alt valor afegit i en la generació de tecnologia pròpia, va inaugurar ahir la seva primera seu fora de la central, a Cerdanyola del Vallès, i ho va fer al Parc Tecnològic de la Universitat de Girona. Amb aquesta nova seu, es pretén potenciar la recerca industrial i la transferència tecnològica en l'àmbit de les tecnologies de disseny i producció a les comarques gironines.
La jornada de presentació d'ahir, en què van ser presents alts càrrecs d'empreses que treballen amb Ascamm des de fa temps, entre els quals, Lluís Carbonell, conseller delegat de Grober, i representants del món empresarial gironí, es va aplaudir la instal·lació d'Ascamm al Parc i a Girona. “Permetrà enllaçar la recerca i la investigació de la Universitat amb la demanda del sector empresarial gironí”, va destacar la rectora de la UdG, Anna Maria Geli, que va recordar que fa anys que Ascamm i la UdG col·laboren en recerca. Del mateix parer va ser el director general d'Indústria, Joan Sureda, que va insistir en la necessitat de “construir una massa crítica” com a factor fonamental i de diferenciació que permeti a Catalunya competir en el món globalitzat. El president de la Diputació, Jaume Torramadé, i l'alcalde de Girona van tornar a destacar la importància del Parc Tecnològic i del fet que Ascamm hi estigui situada.
LA DATA
LA FRASE
Indústria rica, internacional i innovadora
La directora de desenvolupament corporatiu d'Ascamm, Myriam Garcia-Berro, opina que el teixit industrial gironí és ric, bastant internacionalitzat i “té aquell punt que realment innova”. Per Garcia-Berro, serà un benefici mutu, tant per a la indústria gironina com per a Ascamm, perquè el contacte personal és “extremadament important” per al desenvolupament.