Salut

salut

El primer laboratori privat de sang de cordó, a Girona

L'empresa Sevibe Cells disposa d'unes instal·lacions on processa les cèl·lules mare i després les trasllada a bancs europeus on es guarden fins vint anys

L'empresa Sevibe Cells ha posat en marxa, al parc científic i tecnològic de la Universitat de Girona, el primer laboratori privat de processament de cèl·lules mare de cordó umbilical de Catalunya, que ahir es va inaugurar. L'empresa ofereix a les famílies la possibilitat de conservar, fins a vint anys i per un cost de 2.000 euros, les cèl·lules mare que conté la sang del cordó umbilical per a un possible ús en cas de necessitat futura del propi nadó o d'un familiar seu. La companyia s'encarrega de recollir, a l'hospital i en el mateix moment del part, la mostra de sang de cordó umbilical i de traslladar-la d'immediat a les instal·lacions on es du a terme la validació, processament i criogenització de les cèl·lules mare. El laboratori té la capacitat per processar diàriament una dotzena de mostres i des que es va posar en marxa (des de la primeria de l'estiu passat fins ara), el laboratori conserva prop de 700 mostres. Passats uns dos mesos, Servibe Cells trasllada el material als bancs europeus d'Alemanya i Polònia amb els quals manté un acord de col·laboració ja que, segons va explicar el director general de Servibe, Eloi Palà, la legislació espanyola no en permet l'emmagatzematge definitiu perquè, a diferència de la d'altres països, no el contempla com un medicament i no permet que es guardi per a l'ús exclusiu d'un particular. Les mostres són processades per mitjà d'un sistema de fraccionament cel·lular que aïlla les cèl·lules mare. Aquestes són sotmetes a un procés de congelació dins d'uns tancs de nitrogen líquid. Aquests dipòsits estan preparats per conservar fins a 5.000 mostres de donants.

En aquests moments, a l'Estat l'espanyol hi ha, anualment, 500.000 parts. En 20.000 casos, hi ha una donació privada de sang de cordó i en uns altres 5.500, donació pública. Palà va destacar ahir que l'objectiu és treure, entre els dos sectors, el màxim de profit dels cordons. En l'acte inaugural, l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va destacar que la instal·lació d'aquesta empresa a la ciutat és una aposta clara per l'economia del coneixement.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.