Sergi López, ambaixador a Avinyó
Sergi López i Jorge Picó són el cap de cartell de la tercera operació Avignon à la catalane, que lidera l'Institut Ramon Llull (IRL), la millor manera de demostrar el talent català perquè es guanyi gira fora del territori. Si el 30/40 Livingstone ja va ser la revolució fa uns mesos a la presentació de Temporada Alta a Buenos Aires, ara aspira a ser un reclam per a altres propostes que també s'han seleccionat a partir de l'interès dels directors artístics de les sales on es programen. El premi a la insistència també ve reconegut pel mateix Ajuntament d'Avinyó, que cedeix un espai cèntric per propiciar entrevistes entre artistes i programadors (fins ara, les trobades s'havien d'improvisar en bars i restaurants). L'any passat, el cartell va atraure 426 programadors, una fita complicada tenint en compte que, diàriament, el Festival d'Avinyó supera les 1.200 funcions. Des de l'IRL es confia que augmenti encara més la ràtio de contractacions.
La proposta de teatre familiar és el Sueños de arena que s'ha vist recentment al Poliorama. L'autor treballa breument en un anunci d'una coneguda marca de cerveses, per cert. Estrenats al Mercat de les Flors, Kulbik investiga la fusió del hip hop amb mim i contemporània i Portland (TNT, Sâlmon, Temporada Alta) de Marcos Morau i Lali Ayguadé són referències en el programa, que es tanca amb l'Acrometria, del grup illenc Psirc.
L'IRL es va marcar un trienni per fer un primer balanç. Avui ja es valora l'operació d'èxit i que demana continuïtat. Aquest cop, però, la presència és menor (poc més de 60 funcions), de cinc propostes, després que el pressupost s'hagi reduït a 106.000 euros. Les companyies van a taquillatge. La Llull els redueix el risc perquè els pot pagar part de les despeses de viatge i dietes. Sergi López va presentar Non solum fent temporada a París i ja li va valer una notable gira francesa. Ara s'aspira a més mercats perquè “a Avinyó la gent va a veure per comprar i no sempre és així a París”, diu.